Εἶναι ἀπέραντα λυπηρὸ νὰ ὑποστηρίζεται ἀπὸ τμῆμα τοῦ κλήρου ἡ ἐρντογανικὴ ἄποψη ὅτι οἱ Τοῦρκοι συντήρησαν τὴν Ἁγία Σοφία. Δηλαδή, ὑπῆρχε περίπτωση νὰ τὴν γκρέμιζαν, καὶ ἐπειδὴ δὲν τὸ ἔκαναν τοὺς λέμε εὐχαριστῶ; Ἀφοῦ ὁλόκληρη ἡ τουρκικὴ θρησκευτικὴ ἀρχιτεκτονικὴ εἶναι κακὴ-βαρετὴ ἀπομίμηση τῶν βυζαντινῶν ἐκκλησιῶν μὲ τροῦλλο. Εἶναι ἀπέραντα λυπηρό, καὶ ἔχω ἀσχοληθεῖ μὲ τοὺς τουρκόφιλους ἢ τουρκοσυμπαθοῦντες Ὀρθόδοξους ποὺ ἀπὸ ἀντίδραση στὸ σύγχρονο φιλελευθερισμὸ-χιπστερισμὸ καὶ στὴ Δύση χειροκροτοῦν τὸν Ἐρντογάν. Πολλοὶ παγιδεύονται στὸ δίπολο Δύση-Ἰσλὰμ/Τουρκία, καὶ νομίζουν ὅτι εἶναι σωστὸ νὰ ἐπαινοῦν τὸν ἕνα πόλο ἐπειδὴ κατηγοροῦν τὸν ἄλλο. Γίνονται φιλότουρκοι ἐπειδὴ σιχαίνονται τοὺς φιλελέδες. Ἢ γίνονται (φιλο)Δυτικοὶ ἐπειδὴ μισοῦν τοὺς Τούρκους καὶ τὸ Ἰσλάμ. Λάθος (ἢ προδοσία, γιὰ κάποιους). Τὸ σωστό εἶναι: Πρέπει νὰ ἀμύνεσαι καὶ ἐνάντια στὴν Τουρκία καὶ ἐνάντια στὴ Δύση. Εἶναι δύσκολο; Εἶναι. Αἴ, καί;
Ἀλλὰ ἀπὸ τὴν ἄλλη εἶναι ἀκατανόητη ἡ ὑπερβολικὴ ἀντίδραση γιὰ τὸν παπὰ αὐτόν. Ἀφενός, γιατὶ οἱ Χριστιανοὶ σὲ σχέση μὲ τοὺς ἄθρησκους ἢ ἄθεους εἶναι στατιστικὰ πολὺ περισσότερο ἔμπρακτα πατριῶτες:
Ποιὸς γεννοβολᾶ στὴν χώρα αὐτή, συγκριτικά; Οἱ «ταλιμπὰν» Χριστιανοὶ ἢ οἱ ἄθεοι; Στατιστικά-συγκριτικά, πάντα, κι ὄχι «μὰ ξέρω καὶ τὸν τάδε ἄθεο». Πόσοι ἄθεοι εἶναι πολύτεκνοι, καὶ πόσοι Χριστιανοί; Ποιὸς εἶναι πατριώτης; Μιὰ πολὺ μικρὴ μειονότητα ἄθεων εἶναι πατριῶτες, καὶ ἡ πλειονότητά τους εἶναι ἀπάτριδες, κοσμοπολίτες καὶ συνειδητὰ ἀνθέλληνες. Μὲ τοὺς Χριστιανοὺς συμβαίνει τὸ ἀντίθετο: ἀπάτριδες καὶ ἀδιάφοροι γιὰ τὴν Ἑλλάδα εἶναι μιὰ μειονότητα. Οἱ ὑφιστάμενοι «ἄθεοι πατριῶτες» εἶναι τὸ ἄλλοθι γιὰ νὰ δικαιολογεῖται ἡ σαβούρα τῆς τεράστιας πλειονότητας τῶν, ἀπάτριδων καὶ ἄτεκνων, ἄθεων τῆς Ἑλλάδας. Γιὰ νὰ λέμε «αἴ, δὲν εἶναι μόνο οἱ Χριστιανοὶ πατριῶτες, ὑπάρχουν κι ἄλλοι».
Ὄχι, δὲν ὑπάρχουν «κι ἄλλοι πατριῶτες», γιατὶ πέρα ἀπὸ κάτι πράκτορες Νεοπαγανιστές (ποὺ ἐμφανίστηκαν μετὰ τὴν πτώση τοῦ Τείχους τοῦ Βερολίνου ἰσχυριζόμενοι ὅτι ἕως τότε κρύβονταν σὲ βουνὰ καὶ σὲ νησιά(!)) οἱ ἄλλοι πατριῶτες -οἱ ἄθρησκοι/ἄθεοι- εἶναι μιὰ σταγόνα στὸν ὠκεανό. Τοὺς σέβομαι, τοὺς ἀγαπῶ πολύ, ἀλλὰ δὲν μπορῶ γιὰ χάρη τους νὰ ἰσχυριστῶ ὅτι αὐτοὶ εἶναι ὑπολογίσιμο τμῆμα τῶν Ἑλλήνων ἄθεων/ἄθρησκων. Ὁ ἀθεϊσμὸς εἶναι εἰσαγόμενη, ἐμφυτευμένη «κουλτούρα» τῶν τελευταίων 70 ἐτῶν, καὶ ἀντιμετωπίζει ὡς μητριὰ τὴν Ἑλλάδα στὴ συντριπτική του πλειονότητα, καὶ ὡς πατρίδα του τὰ Παρίσια καὶ τὴ Δύση. Κι ἀντίστοιχα: Ἐπειδὴ ὑπάρχουν καὶ δημιουργήθηκαν τὰ τελευταῖα 20 χρόνια, κάποιοι φιλότουρκοι τουρκοφαναριωτιστές, καὶ «μοιάζουμε» καὶ «ἴσως πιστέψουν οἱ Τοῦρκοι*», δὲν θὰ ἀποδεχτῶ τὰ οὐρλιαχτὰ κατὰ τῶν παπάδων ἐπειδὴ μιὰ μειονότητα λέει ὅτι οἱ Τοῦρκοι ἔσωσαν τὴν Ἁγία Σοφία. Σαφῶς, ὅταν διαφθείρεται ἡ κοινωνία, διαφθείρονται καὶ σὲ μεγάλο ποσοστὸ τὰ μέλη τῆς ἐκκλησίας, λαϊκοὶ καὶ μή. Τί ἄλλο θὰ περίμενε κάποιος μὲ 20 χρόνια τουρκοσειρῶν, ἀριστερῆς προπαγάνδας περὶ Τούρκων Προλετάριων, καὶ μαζικῶν ἐπισκέψεων στὴν Τουρκία; Ἀντιτουρκισμό;
* Θὰ πιστέψουν ἀλλὰ τὸ 1/3 τους, ὅπως τὰ προφήτευσε ὁ Αἰτωλός, καὶ ἄγνωστο πότε, δηλαδὴ πολιτικῶς ἀδιάφορο στὴν παρούσα στιγμή. Πάντως, ὄχι διὰ τῆς μετατροπῆς τῆς Ἁγίας Σοφίας σὲ τζαμί.