π. Νικόλαος Λουδοβίκος: κορωνοϊός

[…] Υπάρχει ένα τραγικό τραύμα  πίσω από τον ανάπηρο και σχεδόν μανιοκαταθλιπτικό Νεοελληνικό  εκσυγχρονισμό, το οποίο προσπαθώ να περιγράψω, μεταξύ άλλων, στο τελευταίο μου βιβλίο με τίτλο «Η Ανοικτή Ιστορία και οι Εχθροί της: Η Άνοδος του Βελούδινου Ολοκληρωτισμού», που βγήκε πρόσφατα από τις εκδόσεις Αρμός. Ένα σημαντικό μέρος των διανοουμένων και των δημοσιογράφων  στον τόπο αυτό , στα πλαίσια αυτής της γενικευμένης αυτό-καθαίρεσης  που στην Ελλάδα καλείται εκσυγχρονισμός , με την βαθύτατα μεταπρατική και νέο-αποικιακή τους κουλτούρα, βγάζουν ένα πραγματικό μένος για την Ορθόδοξη Εκκλησία ,  την οποία, όπως φαίνεται από τα γραφόμενά τους, γνωρίζουν  όσο περίπου  γνωρίζουν τον Σιντοϊσμό ή την θρησκεία των Αυστραλών Αβοριγίνων – αν και γι’ αυτό το τελευταίο φταίει και η σχετική αφασία κάποιων επισήμων εκπροσώπων της Εκκλησίας. […]

Αρκετοί πολιτικοί μας, εν παρενθέσει, φαίνεται σαν να έχουν για την Εκκλησία, την ανόητη  άποψη των αρχών του (αφελούς) Διαφωτισμού – μαγικές τελετουργίες , αυθαίρετος νομικισμός και φαντασιώδης μεταφυσική, ενώ τίποτε από αυτά δεν εκπροσωπεί το εκκλησιαστικό γεγονός – και δεν γνωρίζουν συνήθως τίποτε ούτε για την πραγματική θεολογία και ανθρωπολογία της, ούτε για το τεράστιο πνευματικό έργο που συνολικά επιτελεί. […]

Είναι παράδοξο πως μια τέτοια συλλογική δήλωση τόσων χιλιάδων ανθρώπων, οι οποίοι μάλιστα αποδεικνύουν την πεποίθησή τους αυτή με την καθημερινή πρακτική τους, εξοβελίζεται πανεύκολα  από αυτούς που έχουν δεκαετίες να κοινωνήσουν.

Τους κατανοώ κάπως, διότι και εγώ κάποτε, όταν ευρισκόμουν εκτός Εκκλησίας, ως άθεος, είχα την ίδια εντύπωση, αλλά πρέπει να προσεγγίσουν την πείρα της Εκκλησίας για να έχουν έγκυρη γνώμη. Με ανοικτές τις εκκλησίες από τις 17 Μαϊου, οπότε και προσήλθαν χιλιάδες για να κοινωνήσουν για το Πάσχα, τα κρούσματα θα είχαν φθάσει τις δεκάδες χιλιάδες μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. […]

Αυτήν ακριβώς την πρακτική, ακολούθησε και η Εκκλησία τουλάχιστον για δέκα αιώνες , και την συνέχισε,  με ανάλογο  τρόπο, με την χρήση της λαβίδας, παρά το γεγονός πως η μετάδοση ασθενειών μέσου του σιέλου ήταν κάτι γνωστό από την εποχή του Ιπποκράτη.

Άραγε, το έκανε αυτό από  ανόητη αδιαφορία για την επιστήμη ή από εμπειρία ενός συνεχιζόμενου θαύματος, ενός δηλαδή γεγονότος πραγματικής σχέσης  με τον Χριστό, με τους δικούς του όρους; […]

Και στη Αμερική και στην Ευρώπη , μετά μάλιστα από παρεμβάσεις δικαστικές, τηρείται σήμερα η αρχή της αναλογικότητας ως προς την προσέλευση των πιστών στις εκκλησίες .

Στην Αμερική οι εκκλησίες επιτρέπεται να φιλοξενούν καθημερινώς (και όχι μόνον τα Χριστούγεννα) μέχρι το 25% της χωρητικότητάς τους, ενώ στην Ευρώπη ακόμη περισσότερους, αναλογικά πάντοτε.

Πηγή

Ἐντάξει, σᾶς τὰ λέει κι ὁ Λουδοβίκος, ποὺ τὸν εἴχατε σὲ ἐκτίμηση. Γιατὶ ὁ ἕνας σᾶς βρωμάει κι ὁ ἄλλος σᾶς μυρίζει. Κι ὅταν ἄλλαξε ἕνας ἱεράρχης ἄποψη, τὸν περάσατε γενεὲς δεκατέσσερεις. Τόσον καιρὸ προωθεῖτε μόνον εἴτε τοὺς ἀγαπο-«Χριστιανούς», ποὺ νομίζουν σὰν κι ἐσᾶς ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς εἶναι ἀνθρωπισμὸς ἢ κάποια συναφὴς ἀρχαιοελληνικὴ φιλοσοφία, εἴτε τοὺς ἀδιάφορους γιὰ τὸ Χριστιανισμό, ποὺ βλέπουν τὴν Ἐκκλησία ὡς ἔθιμο καὶ ποὺ λένε «Καὶ τοῦ χρόνου θὰ ἔχει μαγειρίτσα καὶ ἀρνὶ στὴ σούβλα, μὰ πῶς κάνετε ἔτσι…». Γιὰ νὰ πείσετε τὴν κοινὴ γνώμη πὼς οἱ Χριστιανοὶ εἶναι ὑπὲρ τοῦ κλεισίματος τῶν ἐκκλησιῶν. Κάθε ἄλλη χριστιανικὴ ἄποψη σᾶς εἶναι ἀδιάφορη, ἀνύπαρκτη ἢ παρανοϊκή. Καθίστε λοιπόν, μαζὶ μὲ τοὺς μαγειριτσο-«χριστιανοὺς» καὶ μὲ τοὺς ἐνσωματωμένους στὸ σύγχρονο lifestyle καὶ τὸν ἐπιστημονισμὸ εἴτε θεσμικὰ (2-3 γνωστοὺς μητροπολίτες) εἴτε ἐπικοινωνιακά (πασοκοσυριζαίους θεολόγους). Τοὺς Χριστιανοὺς μαζικά, ὅμως, δηλαδὴ ἐκείνους ποὺ ἐκκλησιάζονται, ἐξομολογοῦνται, κοινωνοῦν κ.λπ., δὲν τοὺς πείσατε. Ξεσκεπαστήκατε, γι’ αὐτὸ καὶ τελικὰ κατηγορεῖτε τὴν Ἐκκλησία.

This entry was posted in Χωρίς κατηγορία. Bookmark the permalink.

1 Response to π. Νικόλαος Λουδοβίκος: κορωνοϊός

  1. Ο/Η Γαβριήλ Γιανασμίδης λέει:

    Αδερφέ δεν είναι 2-3 οι γνωστοί μητροπολίτες είναι πολλοί περισσότεροι. Και το πνεύμα δεν είναι του επιστημονισμού. Είναι κλασικό εωσφορικό να με συμπαθάς. Αυτό:

    Αγαπητοί μας εν Κυρίω,
    Η Ελληνορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Θυατείρων και Μεγάλης Βρεταννίας παρακολουθώντας με ιδιαίτερη ανησυχία την εξαιρετικά επικίνδυνη αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 και μετά τη δήλωση «Μείζονος Περιστατικού» του εξοχότατου Δημάρχου του Λονδίνου, ανακοινώνει τα εξής:
    Κατόπιν προσευχής, και μετά από προσεκτική εξέταση της παρούσας κατάστασης και σε συνεννόηση με τον τον Ιερό Κλήρο, τους επαγγελματίες υγείας και τους εντιμότατους συνεργάτες της Ιεράς Αρχιεπισκοπής, ο Αρχιεπίσκοπος Θυατείρων και Μεγάλης Βρεταννίας Νικητάς, αποφάσισε ότι όλες οι Εκκλησίες της Αρχιεπισκοπής κλείνουν για δημόσια λατρεία, από το Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2021, σύμφωνα με την ίδια πρακτική που τέθηκε σε εφαρμογή κατά το 1ο εθνικό lockdown (περιοριστικά μέτρα) τον Μάρτιο του 2020. Αυτό το μέτρο θεσπίζεται για τη διατήρηση της ανθρώπινης ζωής και για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Κορωνοϊού. Μόνο οι Κληρικοί, ένας ιεροψάλτης και ο νεωκόρος επιτρέπεται να βρίσκονται στο Ναό κατά την διάρκεια των Ιερών ακολουθιών. Όταν δεν τελούνται ακολουθίες, οι Ναοί μπορούν να παραμένουν ανοιχτοί για ιδιωτική προσευχή με την προϋπόθεση ότι μόνο ένα άτομο (ή άτομα από το ίδιο νοικοκυριό) μπορεί να εισέλθει στο Ναό και να προσευχηθεί. Oι Εκκλησιαστικοί Επίτροποι και Κηδεμόνες καλούνται να τηρούν αυτές τις οδηγίες απαρεγκλίτως χωρίς καμία εξαίρεση. Εν ευθέτω χρόνω και όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, θα γίνει σχετική ανακοίνωση για το πότε θα ανοίξουν και πάλι οι Ναοί για δημόσια λατρεία.
    Οι πιστοί καλούνται, να συνεχίσουν να προσεύχονται και να παρακαλούν όπως η Χάρις του Τριαδικού Θεού στείλει θεραπεία στον κόσμο, να είναι υπάκουοι στην Εκκλησία, να τηρούν τους κυβερνητικούς κανονισμούς και να ακολουθούν τις οδηγίες των επαγγελματιών υγείας.

    Εντολή του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Νικήτα
    Ο Πρωτοσύγκελλος
    Αρχιμ. Νικόδημος Αναγνωστόπουλος
    Από εδώ https://www.orthodoxianewsagency.gr/patriarxeia/oikomeniko_patriarxio/archiepiskopi-thyateiron/kleistoi-oi-naoi-tis-arxiepiskopis-thyateiron-apo-simera/
    Πρόσεξε σε παρακαλώ με ποιους συνεννοήθηκε. Λαός δεν υπάρχει. Και μετά αποφάσισε. Μιας και γίνεται τακτικά λόγος για ιδιωτική προσευχή λέει ότι μόνο ένα άτομο ή άτομα από το ίδιο νοικοκυριό θα πηγαίνουν. Οικογενειακή σύναξη δηλαδή η προσευχή στον άδειο ναό. Μη κολλήσουμε. Οι ειδικοί ξέρουν. Π.χ. Μόσιαλος από εδώ https://www.orthodoxianewsagency.gr/epikairotita/erotimata-mosialou-gia-ti-theia-koinonia/ Ο Θεός να μας λυπηθεί με την αμετανοησία μας.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s