Ἰαπωνία – Ἑλλάδα

Η Ιαπωνία των 120.000.000 κατοίκων και των 1.800 κρουσμάτων ημερησίως αποφάσισε να κρατήσει τις πύλες της κλειστές και να διεξάγει τους Ολυμπιακούς Αγώνες χωρίς ξένους επισκέπτες τον Ιούλιο.Η Ελλάδα των 10.000.000 κατοίκων και των 4.300 κρουσμάτων ημερησίως έχει «στρατηγικό στόχο» να ανοίξει τον τουρισμό στις 14 Μαΐου (!), ή και ακόμη νωρίτερα (!!).Φυσικά, τέτοια προκύπτουν όταν συγκρίνει κανείς ένα σοβαρό κράτος και το ημεδαπό κωλοχανείο, μια υγειά δημιουργική οικονομία και τον νεκροζώντανο γκαρσονόβιο παρασιτισμό μας. Η μία χώρα είναι ανεξάρτητη, κυρία της τύχης της, η άλλη όμηρος και τσιφλίκι της κάθε TUI.Ωστόσο δεν είναι αυτός ο «στρατηγικός στόχος» του σχολίου μου. Και οι δύο κυβερνήσεις, και η δική μας και του Τόκυο, την «επιστήμη» ισχυρίζονται ότι ακολουθούν, της «επιστήμης» διατείνονται ότι εφαρμόζουν τις συστάσεις. Ποια επιστήμη ισχύει εν προκειμένω; Και ποιοι επιστήμονες είναι άξιοι του ονόματος; Γιατί αν διευρύνουμε το φάσμα της δειγματοληψίας μας, και βάλουμε και άλλες χώρες στην σύγκριση, οι εκδοχές της «επιστήμης» που θα πάρουμε θα πολλαπλασιαστούν ιλιγγιωδώς. Είμαστε ακόμη στη βράση των γεγονότων. Όταν όμως καταλαγιάσουν κάποτε τα πράγματα θα διαπιστώσουμε πιστεύω ότι το κύρος του υγειονομικού κόσμου, στην Ευρώπη και την Αμερική τουλάχιστον, τρώθηκε σχεδόν τόσο πολύ όσο το κύρος των ειδικών της πυρηνικής ενέργειας μετά το Τσερνομπίλ. Κι αυτό δεν πρόκειται να περάσει δίχως συνέπειες. Για πρώτη φορά στον μεταπολεμικό κόσμο, η πολιτική της υγείας προβάλλει εμπρός μας ως γυμνή τεχνική κυριάρχησης και προπαγάνδας. Αυτός ο κόμπος της αμφισβήτησης, της αμφιβολίας, δεν θα λυθεί έτσι εύκολα. Στην επόμενη πανδημία, ίσως και πιο πριν, θα το δούμε.

Πηγή

Τουριστικὴ δημοκρατία τοῦ Γιουνανιστάν. Ἡ δὲ αἰτιολόγησή της («μόνο τουρισμὸ μποροῦμε») μοιάζει μ’ ἐκείνη τῶν κατασκευαστικῶν ἑταιρειῶν, ποὺ φτιάχνουν ὅλο καὶ περισσότερους δρόμους καὶ πάρκινγκ (γιὰ νὰ ἀντιμετωπιστεῖ τὸ μποτιλιάρισμα), μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἐνθαρρύνεται ἀκόμη περισσότερο ἡ χρήση τοῦ αὐτοκινήτου καὶ νὰ προκύπτει ἀκόμη μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα. Χαντακώνουμε ὅλο καὶ περισσότερο τὴ χώρα μὲ τὸν τουρισμό (προϊὸν τοῦ χαντακώματος αὐτοῦ εἶναι τὸ -θαυματουργικά- ἄνοιγμα τῆς ἀγορᾶς κι ἀνθρώπων ὅταν πλησιάζει ἡ ἄφιξη τῶν ὁρδῶν, καὶ τὸ κλείσιμο κατὰ τὸν λοιπὸ χρόνο) μὲ τὴν ἀβάσιμη δικαιολογία ὅτι μόνο γιὰ τουρισμὸ ἀξίζουμε. Δηλαδή, πᾶμε νὰ βγοῦμε ἀπὸ τὸ βοῦρκο μέσα στὸν ὁποῖο βρισκόμαστε βουτηγμένοι μὲ τὸ ἕνα πόδι, πατώντας γιὰ ἀντιστήριγμα στὸν ἴδιο βοῦρκο μὲ τὸ ἄλλο μας πόδι.

Τέλος πάντων, ἡ πολιτικὴ χρήση τῆς ἐπιστήμης δὲν συμβαίνει γιὰ πρώτη φορά, ὅμως γιὰ πρώτη φορὰ στὴ μεταπολεμικὴ ἱστορία γίνεται τόσο ξεδιάντροπα (ΜΜΕ, δημοσιογράφοι κ.λπ.) ἡ πολιτικὴ χρήση τῆς ἐπιστήμης, ἡ χρήση της γιὰ προδήλως πολιτικοὺς σκοπούς (καλὸ εἶναι μόνο τὸ λόμπυ τοῦ τουρισμοῦ καὶ οἱ ἐργαζόμενοι σ’ αὐτό, γιὰ φτύσιμο καὶ «φυλάκιση» οἱ λοιποί). Γιατὶ μόνο πολιτικὴ χρήση συνιστᾶ τὸ γεγονὸς νὰ ἀνοίγει τώρα ἡ ἀγορὰ καὶ νὰ ἐπιτρέπεται τώρα ἡ διαδημοτικὴ μετακίνηση, ἔχοντας τὸν ἴδιο ἀριθμὸ νεκρῶν μὲ ἐκεῖνον πρὸ 5 μηνῶν, καὶ αὐξανόμενο μάλιστα, ἐξαιτίας τοῦ ὁποίου ἔκλεισε πρὶν ἀπὸ 5 μῆνες ἡ ἀγορὰ κι ἀπαγορεύτηκαν οἱ μετακινήσεις.

This entry was posted in Χωρίς κατηγορία. Bookmark the permalink.

18 Responses to Ἰαπωνία – Ἑλλάδα

  1. Ο/Η bfo λέει:

    > μὲ τὴν ἀβάσιμη δικαιολογία ὅτι μόνο γιὰ τουρισμὸ ἀξίζουμε.

    Τι άλλο ακριβώς θα παραγάγαμε, το οποίο δεν θα το έκαναν φθηνότερα τα 2/3 της Γης, με καλύτερες υποδομές, μικρότερους μισθούς, οικονομίες κλίμακας (λόγω μαζικής παραγωγής κλπ), πρόσβαση σε πρώτες ύλες καλύτερη, δίκτυα διανομής δικά τους, κλπ;

    Για προϊοντα φθηνά δεν έχει νόημα – εκεί μας κερδίζουν 50-0 ακριβώς λόγω των παραπάνω.

    Για προϊοντα «γοήτρου» θα είχε ένα νόημα, αλλά εδώ ακόμα και οι «υψηλοί οίκοι μόδας» τα ακριβά αυτοκίνηματα (κατά τα άλλα «γερμανικά») κλπ, και φτιάχνονται στην Κίνα κατά το 80%. Στα «εργοστάσια» στην Ευρώπη απλά τα συναρμολογούν (όταν και αν και αυτό).

    Σε πολλά από αυτά τα είδη το να εισάγεις πρώτες ύλες, εργοστασιακές υποδομές, κλπ, σε βάζει ήδη σε χειρότερη θέση κόστους από το να τα εισάγεις απλώς, αν πληρώνεις και μισθούς επιπέδου Ελλάδας (και τωρινούς, όχι εποχής «εκσυγχρονισμού»). Οπότε θα τα πουλάς σε ποιούς;

    Για αγροτική παραγωγή η χώρα δεν είναι κατάλληλη, ούτε τις μεγάλες πεδιάδες της Ιταλίας π.χ. έχει, άντε να φτάσει μεγαλύτερη αυτάρκεια.

    Οπότε; Θα σχεδιάζαμε εμείς π.χ. συσκευές υψηλής τεχνολογίας που θα φτιάχνονταν στην Κίνα;

    Αν υπήρχε κέρδος, θα είχανε στηθεί όλα αυτά, όπως τα είχαμε τον 20ο αιώνα έως το 70-80, δεν θα το χάριζαν αυτό το κέρδος όσοι μπορούσαν να το βγάλουν γιατί πιστεύουν στην «αποβιομηχάνιση», ή τάχα τους εμποδίζει το κράτος.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ἡ ἀνάλυση αὐτὴ εἶναι ἕνας συνδυασμὸς ἑλληνικοῦ νεοφιλελευθερισμοῦ καὶ ἑλληνικῆς ἀριστερᾶς, ποὺ ἀλληλοσυμπληρώνουν ὁ ἕνας τὴν ἄλλη.
      Γιατὶ ἡ μὲν ἑλληνικὴ Ἀριστερὰ «διαπίστωνε» ὅτι ὡς «ὑποταγμένοι στὴ Δύση» δὲν μποροῦμε νὰ κάνουμε τίποτε. Δηλαδή, ὅτι μέχρι νὰ ἔρθει ἡ παγκόσμια ἐπανάσταση, κάνουμε μόνο γιὰ γκαρσόνια. (Καὶ ἐν τῷ μεταξύ, κάνουμε ἀπεργίες γιὰ νὰ μὴν ἔρθουν βιομηχανίες στὴν Ἑλλάδα.) Αὐτὴ ἡ δῆθεν ἀντικειμενικὴ «διαπίστωση» ἦρθε κι ἔδεσε μὲ τὸν δεξιὸ μεταπολεμικὸ παρασιτισμό, ποὺ προτιμοῦσε τὸ ρόλο τοῦ εἰσαγωγέα ἀπὸ τὸν κατασκευαστή, καὶ ποὺ στηριζόταν στὰ φθηνὰ ἐργατικὰ χέρια κι ὄχι στὴν καινοτομία, πράγμα ποὺ εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα ὅταν ἄρχισαν διεκδικήσεις γιὰ αὔξηση τῶν μισθῶν ἢ ἔγιναν αὐξήσεις ἢ ὅταν μπήκαμε στὴν ΕΟΚ (ὅπου ἡ τεχνολογικὴ καινοτομία ἦταν κανόνας ἢ ζητούμενο) νὰ μείνουν ξεβράκωτες καὶ νὰ κλείσουν.
      Ἀντιθέτως, τὰ «δὲν μποροῦμε», «δὲν ἔχουμε α’ ὕλες» κ.λπ., εἶναι μετατροπὴ τῶν καθαρὰ πολιτικῶν ἀποφάσεων καὶ κοινωνικῶν ἀντιλήψεων σὲ ἕνα εἶδος φυσικοῦ φαινομένου ἐνάντια στὸ ὁποῖο προφανῶς δὲν θὰ μποροῦσες νὰ ἀντιδράσεις. Φυσικά, καὶ δὲν μπορούσαμε νὰ γίνουμε Γερμανία, Ἀγγλία, Ἰταλία καὶ Γαλλία, δηλαδὴ Δύση. Ἀλλὰ αὐτὸ δὲν σημαίνει ὅτι σοῦ ἀφήνουν χῶρο μόνο γιὰ τουρισμό. Εἶναι πολιτικὴ ἡ ἀπόφαση, τὸ νὰ πεῖς ὅτι ἡ βαριὰ βιομηχανία τῆς Ἑλλάδας εἶναι ὁ τουρισμός. Μόνος σου βγάζεις τὰ μάτια σου. Παραδείγματα ἐπιχειρήσεων ποὺ παράγουν κι ἐξάγουν στὴ δεκαετία τοῦ μνημονίου ὑπάρχουν. Τὸ θέμα εἶναι ποιὸν παραγωγικὸ τομέα διευκολύνεις ὡς κράτος, καὶ ποῦ στρέφεις τὴν κοινωνία.

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Ν λέει:

    Όταν ακούω Έλληνα να μεταχειρίζεται όρους όπως Γιουνανιστάν,Ελληνάρας- άς,ψευτορωμέικο κλπ
    …Τα ανάλογα και με τα κωλοχανείο,μπουρδέλο κλπ.

    Προσπερνώ την προβληματική περι αμφισβήτης της επιστήμης.Αυτά είναι φανταστικά θέματα που εφευρίσκουν επαγγελματίες γραφιάδες μέχρι τα επόμενα.

    Τι το νέο μας λέει;
    Οτι υγεία κι επιστήμη σημαίνουν διαφορετικά πράγματα για διαφορετικά υποκείμενα;Χαίρω πολύ.Αν δεν έχει προσωπικό βίωμα μάλλον είναι κατεξοχήν απ τους ευνοημένους του κωλοχανείου που κράζει.
    Οτι Ιαπωνία και Ελλάδα διαφέρουν πάρα μα πάρα πολύ και με διαφορετικούς τρόπους;Ξαναχαίρω πολύ.
    * Δεν μπορώ να δω ποιος το γράφει επειδή είμαι εκτός πλατφόρμας.Πρόβλημα μου κι εμένα. πρόβλημα ίσως κι αυτωνών που νομίζουν οτι γράφουν προς την κοινωνία συνολικά.

    Για τον τουρισμό, το μοντέλο ανάπτυξης κλπ νομίζω οτι πρώτα απ όλα πρέπει να βάλουμε την παράμετρο όχι του οικονομικού οφέλους αλλα της δυνατότητας αυτοπραγμάτωσης των ανθρώπων.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Αἴ ὅταν ἀκοῦς γιὰ Γιουνανιστὰν καὶ νευριάζεις, τότε -γιὰ νὰ δεῖς ἐὰν εἴμαστε ἢ ὄχι καταχρεωμένοι, ἄνεργοι, ἐκπτωχευμένοι, χωρὶς σύνορα, γιὰ νὰ μὴν πολυλογῶ: χάλια- νὰ ρίξεις μιὰ ματιὰ τριγύρω σου, πέρα φυσικὰ ἀπὸ τὶς ἀρχαῖες πανοπλίες καὶ τὰ βυζαντινὰ τείχη καὶ γενικὰ τὴν ἰδέα ποὺ ἔχουμε στὴ φαντασία μας (καὶ μοῦ ἀρέσει). Μὴ τυχὸν μᾶς πέσει ἡ μύτη καὶ ἡ ἀξιοπρέπεια, καὶ θίγεσαι ἀπὸ τὴν πραγματικότητα καὶ τὸ χαρακτηρισμὸ τῆς σημερινῆς Ἑλλάδας ὡς τέτοιας.

      Αὐτὰ περὶ ἐπιστήμης, ποὺ λές, τὴν γελοιοποίησαν πρῶτοι-πρῶτοι οἱ πριμαντόνες ἐπιστήμονες, ποὺ ἐπὶ μῆνες λέει ὁ ἕνας τὸ μακρύ του καὶ ὁ ἄλλος τὸ κοντό του γιὰ τὰ 5 λεπτὰ καθημερινῆς δόξας στὰ κανάλια (νὰ ἀνοίξουμε νὰ μὴν ἀνοίξουμε, θὰ πεθαίνουμε τὸ Πάσχα, ὄχι δὲν θὰ πεθαίνουμε, κολλᾶμε ἂν μείνουμε σπίτι, ὄχι δὲν πεθαίνουμε ἂν μείνουμε στὸ σπίτι ἀλλὰ μόνο ἂν βγοῦμε ἐκτὸς σπιτιοῦ). Κάνεις λὲς καὶ κατέβηκες ἀπὸ ἄλλο πλανήτη καὶ δὲν τὰ γνωρίζεις, καὶ πετᾶς κάτι περὶ γραφιάδων καὶ καθάρισες -νομίζεις. Ἐπίσης, μετὰ τὶς πριμαντόνες (τοὺς ἐπιστήμονες), τὴν ἐπιστήμη γελοιοποίησε ὁ Μητσοτάκης, ποὺ θέλει νὰ μᾶς πεῖ ὅτι ἡ πολιτικὴ εἶναι οὐδέτερη καὶ «ἐπιστημονικὴ» ἐὰν ἀκολουθεῖ τὶς ὑποδείξεις τῆς δῆθεν μίας καὶ μοναδικῆς ἐπιστήμης (τόσο μοναδικῆς ποὺ οἱ ἐκπρόσωποί της λένε καὶ ξελένε, καὶ διαφωνοῦν -τουλάχιστον οἱ Ἕλληνες).

      Ἡ Ἰαπωνία, πέρα ἀπὸ τὴ Φουκουσίμα ποὺ μᾶς φόρτωσε, εἶχε τὸ μυαλὸ νὰ σκεφτεῖ ὅτι τὰ ἑκατομμύρια τουριστῶν θὰ φέρουν κι ἄλλα κρούσματα. Ἐνῶ ἐδῶ, ποὺ τὸ καλὸ τῆς χασαποταβέρνας τοῦ νησιοῦ καὶ τοῦ ἰδιοκτήτη ξενοδοχείου ἀναγάγεται ὡς Καλὸ τοῦ Ἔθνους, καταστρέφουν τὴν οἰκονομία γιὰ χάρη τῆς ψευτοανάπτυξης τοῦ τουρισμοῦ.
      Ἀλλὰ εἴπαμε, ἡ δεξιά, ΟΛΗ, εἶναι παρασιτικὴ ὣς τὸ μεδούλι, ὡς ἀντίληψη διακυβέρνησης, κι ἀλληλοσυμπληρώνεται ἀπὸ τὴν ἀριστερὰ τοῦ «μέχρι τὴν Ἐπανάσταση εἴμαστε χειροπόδαρα δεμένοι, κατάλληλοι μόνο γιὰ τουρισμό (ἄρα γιὰ κλείδωμα στὸ σπίτι τὸ μισὸ χρόνο, καὶ διάλυση τῶν ἄλλων τομέων -ὅσων ἀκόμα ὑπάρχουν)». Ἂν θυμᾶμαι καλά, ὁ Κονδύλης εἶχε πεῖ τὸ προφανές, ὅτι «∆είκτες ανάπτυξης του 2 ή 3% δεν σημαίνουν πολλά πράγματα, όταν η ανάπτυξη σημαίνει την αύξηση των «υπηρεσιών» […] το 1% του εθνικού εισοδήματος που προέρχεται από την άνοδο του τουρισμού δεν είναι το ίδιο με το 1% που δίνει μια σύγχρονη εξοπλιστική βιομηχανία. «

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η Ν λέει:

        Αδικείς τον εαυτό σου λέω.

        Εσύ θες να πείς για τον Μητσοτάκη.ΟΚ Και νομίζεις οτι εμένα αυτό αυτό είναι το πρόβλημα μου.Νομίζεις.
        Ο άγνωστος σε μένα γραφιάς όμως λέει κάτι άλλο »θα διαπιστώσουμε πιστεύω ότι το κύρος του υγειονομικού κόσμου, στην Ευρώπη και την Αμερική τουλάχιστον, τρώθηκε»
        Κατά την άποψη μου φιλοσοφεί μετά κι όχι άνευ.

        Κάθε μοντέλο έχει τις δυσκολίες του.
        Γνωρίζω και τι λέει ο Κόνδ. τα οποία τα θεωρώ προφανή και συμφωνώ.Αλλα το ξαναγράφω, το πρώτο ζητούμενο για μένα δεν είναι το οικονομικό όπως πχ δεν είναι και στο brain drain.Δεν λείπουν μόνο ως μυαλά και παραγωγικές μονάδες αυτοί οι άνθρωποι.Αυτοί μάλιστα που είναι εξαιρετικές περιπτώσεις έχουν ίσως και περισσότερες ευκαιρίες να επιστρέψουν.Οι άνθρωποι μας λείπουν με χίλιους άλλους τρόπους.Δεν θα απαριθμήσω.

        Για το υγ και γενικότερα
        Ναί φίλτατε αυτό σημαίνει πρόταση.Αυτό είναι το τίμιο και το άξιο πίστης.Αλλιώς είναι αέρας κοπανιστός και καις τον σκοπό.Αν μη τι άλλο μας το έμαθε το ΔΝΤ.Τα θυμάσαι τα ισοδύναμα;Έτσι γίνεται για να γίνει.Γιατί εμένα με νοιάζει να γίνει και δεν τρώω το παραμύθι οτι μου φταίει πχ η ΕΕ.Δε σου λέω κάτι καινούριο δα απ αυτά που κι εσύ έχεις γράψει πχ για τους εκτός Αττικής Έλληνες που θα έπρεπε να επιδοτούνται απ τους Αττικούς.
        Μην προσπαθείς να με πείσεις για τα καλά μιας άλλης στρατηγικής επειδή είμαι πεισμένος γι αυτήν προ πολλού αλλα θέλω να είναι στρατηγική κι όχι γιούργια.
        Να σου πω και το εξής.Στον τοίχο του Κουτσουρέλη κάποτε υποστήριξα οτι η χώρα δεν είναι τόσο μακρυά απ την διατροφική αυτάρκεια αν βγάλουμε απ το λογαριασμό τους τουρίστες.Επενέβη κάποιος άνθρωπος που εξ επαγγέλματος γνώριζει πιο καλά τα στοιχεία και με διέψευσε.Δεν πείστηκα μέσα μου αλλα δεν έχω την απαιτούμενη προπαιδεία για να τον αντικρούσω,απλώς το βούλωσα.Πρόσφατα άκουσα κάποιους δείκτες του Κάρ. που -όχι με δικαιώνουν- αλλα τουλάχιστον είναι ενδείξεις οτι δεν ήμουν τόσο λάθος στην εκτίμηση μου.Αυτά όμως θέλουν δουλειά που εγώ δεν δύναμαι.Ίσως ο φίλος σου απ την Σχολή Διοίκησης, ίσως οι οικονομολόγοι.Να τους χειροκροτήσω με όλη μου την καρδία,να πάω να γραφτώ κι εγώ μέλος στην οργάνωση να κολλάω αφίσσες, ας τα κάνουν όμως.Ένας άλλος -δε μου έρχεται το όνομα- είναι ο επικρατείας του Βελόπουλου νομίζω.Οικονομολόγος.Έγραφε διάφορα.Μια φορά έγραφε κάτι για τη ΔΕΗ.ΟΚ του λέω αλλα τέτοια άρθρα σου γράφω κι εγώ 13 στη ντουζίνα.Μπορείς να κάτσεις να μου γράψεις μια άλλη στρατηγική με στοιχεία;Βήξ.
        Ναι δεν έχει καμιά τέτοια στρατηγική η ΝΔ.Το ξέρω.Και τις σπουδές του Μήτς τις ξέρουμε και το φαντασιακό του το βλέπουμε και το τι βιβλία διαβάζει φροντίζει ο ίδιος ή κάποιοι άλλοι να μας δείχνουν.Και πώς στο περιβάλλον τέτοιων ανθρώπων έχει μέσα φυτεμένους υποψιαζόμαστε κι απ όλα.
        Θα μου βάλει όμως 2 πραματάκια στ αυλάκι.Θα μου κάνει και 2 ζημιές.Το προυπολογίζω κι αυτό.Δεν είμαι ο μόνος που σκέφτεται έτσι.Και βλέποντας και κάνοντας.Ο κόσμος είναι πολύ μεγάλος και οι μεταβλητές πολλές,εγω δεν είμαι ούτε ιδεολόγος ούτε επαναστάτης, προσπαθώ να πάρω μια ευθύνη και λιγουλάκι παραπάνω και να δω πως θα σωθεί ότι σώζεται στο ξέφραγκο αμπελάκι που έλεγε ο συμπολίτης σου.Το λάθος του 15 δεν θα ξαναγίνει πάντως.-

        Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Ν λέει:

    Και κάτι ακόμα.Όποιος φιλοδοξεί να κάνει σκαρίφημα για το τι πρέπει να αναπτύξει η χώρα πρέπει μαζί να σερβίρει και το τι πρέπει να αποαναπτυχθεί και να το σερβίρει με τον πιο ωμό τρόπο.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ναί, καλά. Ποιὸς εἶναι ὁ πιὸ ὠμὸς τρόπος; Μὴ μοῦ θυμίζεις τώρα δεξιοὺς ἀπὸ τὴν Καρδίτσα ποὺ μοῦ ἔλεγαν τὴν καραεπαναστατικὴ ἰδέα «οἱ βουλευτὲς νὰ γίνουν 100 ἀπὸ 300» (πωπώ μείωση τῆς διαφθορᾶς) κι ἕναν ἄλλον, ὅτι τὰ μόνα ὑπουργεῖα ποὺ χρειάζονται εἶναι τῆς δικαιοσύνης καὶ τῆς ἀσφάλειας.

      Χωρὶς ἐνίσχυση τῆς παραγωγῆς ἀντὶ τῶν καζίνο καὶ τοῦ τουρισμοῦ, δὲν πᾶ νὰ χτυπιέσαι, τίποτα δὲν θὰ κάνεις.

      Στὸ μεταξύ, κάνε εἰσαγωγὲς κατεψυγμένου μουσακὰ ἀπὸ τὴν Κίνα.

      Μου αρέσει!

  4. Ο/Η ak19701970@gmail.com λέει:

    Σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζω ότι η κυβέρνηση τα πήγε καλά. Αλλά, στο ΣΤΑΔΙΑΚΟ άνοιγμα πρέπει να συνυπολογίσει ο φιλόξενος μπλόγκερ και δύο γεγονότα: την ύπαρξη πλέον των εμβολίων και την παντελή απουσία εμβολιασμενων στους διασωληνομενους.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Δὲν πρόκειται γιὰ σταδιακὸ ἄνοιγμα, καὶ τὸ σχέδιο εἶναι βασισμένο στὸν τουρισμό: Ἔρχονται οἱ τουρίστες, ἀνοίγουν τὰ πάντα. Φεύγουν οἱ τουρίστες, καταστρέφονται οἱ ζωὲς καὶ τὰ ἐπαγγέλματα (μιλῶ γιὰ τὸν ἰδιωτικὸ τομέα) ὅλων τῶν ἄλλων ἐκτὸς τῶν τουριστικῶν ἐπαγγελμάτων.

      Τὰ ἐμβόλια δὲν σημαίνουν ὅτι δὲν κολλᾶς τοὺς ἄλλους. Χώρια ποὺ δὲν προλαβαίνουν τὸ καλοκαίρι (1,7 ἑκατομμύρια ὣς τὴν 1η Ἀπριλίου).

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η ak19701970@gmail.com λέει:

        Μα το όλο παιχνίδι παίζεται, εδω και ένα χρόνο, για να μην επιβαρυνθεί και καταρρεύσει το διαλυμένο σύστημα υγείας. Γι’ αυτό και η απουσία εμβολιασμενων στους διασωληνομενους είναι τεράστιας σημασίας. Όσον αφορά στη συζήτηση σας με τον Ν, συμφωνώ μαζί σας. Η χώρα έχει ΕΠΙΛΕΞΕΙ τον τουρισμό ως μονοκαλλιέργεια. Και όλοι ξέρουμε πόσο κακή είναι η μονοκαλλιέργεια. Θυμάμαι που μας πιπιλιζαν το μυαλό περί «διεθνούς καταμερισμού της εργασίας» και των αποτελεσμάτων αυτού. Και φυσικά ο Κονδύλης είχε δίκιο: άλλο πράγμα ανάπτυξη 2% λόγω αύξησης αφίξεων τουριστών και άλλο πράγμα αύξηση 2% λόγω αύξησης πωλήσεων στο εξωτερικό εγχώριων επιχειρήσεων τεχνολογίας αιχμής.

        Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

    Δηλαδή, ποιὰ ἠ διαφορὰ τοῦ ὑγειονομικοῦ κόσμου ἀπὸ τὴν (ἰατρικὴ) ἐπιστήμη; Λοιμωξιολόγοι ἐπιστήμονες εἶναι οἱ γιατροὶ τῶν νοσοκομείων, ποὺ λένε καὶ ξελένε, ποὺ λένε τὰ ἀντίθετα ἀπὸ ὅσα ἔλεγαν προχτὲς γιὰ τὰ μέτρα προστασίας. Κάποιος ποὺ φέρεται ἔτσι, καταντᾶ ἀργὰ ἢ γρήγορα γραφικός, καὶ κανεὶς δὲν δίνει σημασία στὸ θεὸ ποὺ αὐτὸς ἐπικαλεῖται (τὴν ἐπιστήμη). Ὅσο πάει, καὶ τὸ φαινόμενο αὐτὸ ἐπιτείνεται.

    Τὸ μόνο πρόβλημα ποὺ δὲν θὰ ἀντιμετωπίσει ποτὲ ἡ Ἑλλάδα εἶναι ἡ ἀκυβερνησία, ἐὰν λὲς ὅτι καλύτερα Μητσοτάκης γιὰ νὰ μὴν ξαναέρθει ὁ Σύριζα. Τὸ μόνο πρόβλημα ποὺ δὲν θὰ ἀντιμετωπίσει ποτέ. Εἰδικὰ ἡ Ἑλλάδα. Λυπᾶμαι ἀλλὰ εἶναι λάθος ὅτι δὲν μποροῦν νὰ συμφωνήσουν. Τόσοι καὶ τόσοι πρόθυμοι νὰ συνεργαστοῦν καὶ νὰ συγκυβερνήσουν. Ἡ ἐξουσία εἶναι γλυκιά, καὶ δὲν πείθομαι ὅτι ἂν δὲν εἶναι ἡ ΝΔ θὰ εἶναι ὁ Σύριζα.

    Ὁ Μητσοτάκης δὲν εἶναι μόνο ὅτι δὲν ἔχει πρόγραμμα. Μακάρι νὰ ἦταν αὐτό. Κάνει στὰ βασικὰ θέματα τὰ ἴδια. Σύνορα, «μετανάστες-πρόσφυγες», Ἐκκλησία, ἐκπαίδευση, σεξουαλικὲς μειονότητες. Δὲν ἔχει καμμία διαφορά. Δὲν ἀμφισβητεῖται αὐτό. Τὸ ὅτι δὲν εἶναι χίπης καὶ τὸ ὅτι πίνει καφὲ κάθε πρωὶ μὲ γραβάτα καὶ σοβαροφανὴ πόζα ἀριστοκράτη, διαβάζοντας τὴν ἐφημερίδα του, ἐμένα πέρα ἀπὸ κωμικὸ μοῦ θυμίζει τοὺς πολιτικάντηδες τοῦ ’50 ποὺ χαιρετοῦσαν ὅλο τὸ χωριό, ἕναν-ἕναν (μεγάλη τιμὴ νὰ σὲ χαιρετίσει ὁ κάθε ἀπατεώνας). Τί νὰ γίνει, ἀρέσκεται ὁ κόσμος στοὺς σοβαροφανεῖς. Ὁ τύπος ποὺ τάχα σώζει τὴν οὐσία, καὶ δὲν φορᾶ παρτάλια σὰν τὸν Ἀριστερό. Τὸ ξέρω. Αὐτὸ δὲν μὲ πείθει. Ἂν τὰ πράγματα ἦταν ὅπως τὰ λένε ὅσοι ἀρέσκονται στὴ σοβαροφάνεια, θὰ ἤμασταν πολὺ καλὰ τώρα. Χάλια μαῦρα εἴμαστε.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η N λέει:

      Δεν ήταν το πόιντ μου αυτό δηλ οτι άλλο η επιστήμη άλλο οι υγειονομικοί.
      Εσύ αυτήν την προβληματική για την επιστήμη ως Θεό την είχες κι απο πρίν, δεν σου προέκυψε τώρα.Την ακούω που λέν,τη διαβάζω αλλα δεν έχω πολλά να πω επ αυτού.
      Ο γραφιάς δεν ξέρω αν την είχε αλλα λέει κάτι άλλο.Οτι τώρα που έγινε αυτό-με τον τρόπο που το ορίζει ο ίδιος- θα γίνει το άλλο,οτι η κοινωνία-ανθρωπότητα και μάλιστα η δυτική θα κάνει αυτό.Ε δεν το βλέπω,προβολή κάνει.
      Κι επίσης η επιστήμη δεν ήταν και πριν χωρίς αμφισβήτηση.Κι ούτε το σχημα είναι απ τη μια η επιστήμη-δυναστικό εργαλείο- ψευτοθεός κι απ την άλλη οι καλοί άνθρωποι θύματα της.Ενδεικτικά και σε σχέση με το κίνητρο, ένα μεγάλο κομμάτι-το μεγαλύτερο παγκοσμίως που αντίδρούσε στα πανδημιακά ήταν με βάση το οικονομικό.Καί στην Κίνα και στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη.Και δεν ήταν πχ ο Τζίμ με το καφέ αλλα μάλλον η Νεστλέ.
      Και γνωρίζουμε οτι μεταπολεμικά ένα μεγάλο κομμάτι που έσπρωχνε κόσμο στην ψυχεδέλεια και σε κάθε είδους μούρλα ήταν κατευθυνόμενο απο σκληρούς καθεστωτικούς μηχανισμούς και πιο πολύ ήλεγχε την κοινωνία παρά την απελευθέρωνε απο κάτι.

      Για τον Μήτς έχεις πειραχτεί απ τις εκκλησίες και αφήνεσαι στο πάθος.Άμα είναι να συζητάμε για μια φωτογράφιση…Δεν είναι οτι θάμπωσε τους χωριάτες όπως λές αλλα αυτή είναι γενικά η κουλτούρα που υπάρχει στις εταιρείες στην πολιτική κλπ.Ε τι να πούμε;Οτι είναι κακό που ξέρει να σταθεί και να μιλήσει σαν επαγγελματίας κι όχι σαν γραφικός; Δηλαδή ντε και καλά πρέπει να χάνουμε πόντους και σ αυτό το επίπεδο;Ξέρεις τι καμάρι νιώθουν οι γείτονες με τον Μπορίσοφ και μείς με τον προηγούμενο που τον πήγαιναν σε σικέ κουβέντα και πάλι μας ρεζίλευε….

      Μου αρέσει!

  6. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

    «Μα το όλο παιχνίδι παίζεται, εδω και ένα χρόνο, για να μην επιβαρυνθεί και καταρρεύσει το διαλυμένο σύστημα υγείας. Γι’ αυτό και η απουσία εμβολιασμενων στους διασωληνομενους είναι τεράστιας σημασίας»

    Καὶ ἔτσι νὰ εἶναι, ἡ στρατηγικὴ καὶ οἱ ἀντιλήψεις εἶναι τελείως παράλογες. Τὴ μία λένε νὰ μείνουμε σπίτι γιὰ νὰ μὴν κολλήσουμε (ἀπὸ) τοὺς ἐκτὸς σπιτιοῦ. Τὴν ἄλλη λένε ὅτι κολλᾶμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον μέσα στὸ σπίτι. Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ΚΑΙ τὰ δύο ἀληθεύουν, κι ἑπομένως δὲν ἔχει κάποιο σπουδαῖο νόημα ὁ περιορισμὸς μέσα στὸ σπίτι. Πέρα ἀπὸ τὸν παραλογισμὸ τοῦ ὁριζόντιου, ἡλικιακά, κλεισίματος. Ἡ θνησιμότητα εἶναι συγκεκριμένη. Εἴτε ὁ ἱὸς μεταδίδεται πολὺ ἀργά (πράγμα ποὺ σημαίνει καραντίνα γιὰ πολλὰ χρόνια) εἴτε ἔχει μεταδοθεῖ ἤδη σὲ μεγάλο μέρος τοῦ πληθυσμοῦ κι ἄρα πρέπει νὰ ἐπαναπροσδιοριστεῖ τὸ μέγεθος τοῦ κινδύνου.

    Μὲ 17-18% ἐμβολιασμένων δὲν σώζεται ἡ κατάσταση ὣς τὸ καλοκαίρι, μὲ τὸ ἄνοιγμα τοῦ τουρισμοῦ. Ὁ ἐμβολιασμὸς δὲν ἀποτρέπει τὸ νὰ κολλᾶς τοὺς ἄλλους, ἄρα ἐν τέλει ὅλα τὰ μέτρα ἑνὸς σκληροῦ λοκντάουν.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      «Ο γραφιάς δεν ξέρω αν την είχε αλλα λέει κάτι άλλο.Οτι τώρα που έγινε αυτό-με τον τρόπο που το ορίζει ο ίδιος- θα γίνει το άλλο,οτι η κοινωνία-ανθρωπότητα και μάλιστα η δυτική θα κάνει αυτό.Ε δεν το βλέπω,προβολή κάνει.»

      Ἂς πάρουμε τὰ πράγματα ἀπ’ τὴν ἀρχή, γιὰ νὰ καταλάβεις τί ἐννοεῖ. Ἡ ἐπιστήμη δὲν εἶναι ἴδια παντοῦ (παρὰ τὶς γενικὲς ἀρχὲς καὶ τὰ πτυχία). Ὅπου γιὰ ὁποιοδήποτε λόγο πετυχαίνει (Ἀσία), παραμένει ἀξιόπιστη. Ὅπου γιὰ ὁποιοδήποτε λόγο ἀποτυγχάνει, χάνει σὲ κύρος, γελοιοποιοῦνται οἱ ἐκπρόσωποί της. Δὲν λέω ἐδὼ κατὰ πόσον θὰ τὴν ἀπορρίψουν ὡς θεό (γιατὶ ὄντως ἔτσι τὴν βλέπουν), λέω -κι ὁ Κουτσουρέλης- ὅτι ἡ ἐπιστήμη στὴν Εὐρώπη γελοιοποιήθηκε, καὶ ὅτι θὰ γελοιοποιηθεῖ κι ἄλλο ἂν συνεχίσει νὰ ἔχει πρόβλημα ἡ συνταγή της. Ποῦ θὰ καταλήξει αὐτό, δὲν ξέρω. Ἡ σημερινὴ ἀμφισβήτηση πάντως δὲν ἔχει προηγούμενο μεταπολεμικό, ἢ κι ἀκόμη πιὸ πίσω, ἀπὸ τὸν 19ο αἰ. ὅταν πρωτοανακαλύφθηκαν τὰ ἐμβόλια.

      Τὰ περὶ ψευτοθεοῦ ἔχουν νόημα μόνο σὲ ἀναφορὰ μὲ ἕναν πραγματικὸ θεό. Ἅμα αὐτὸς δὲν ὑπάρχει, τότε δὲν ἔχει νόημα ἡ συζήτηση, γιατὶ θεωρεῖται ὡς τὸ μέγιστο δυνατὸ τῶν προσδοκιῶν μας. Ἡ ἐπιστήμη, ὁ «πραγματισμός» της («δουλεύει, εἶναι πρακτικό, ἄρα ἀληθινό») ἔχει πάρα πολλὰ κενά, ἀπὸ τὸν πειραματικὸ σωλήνα καὶ τὴν δημιουργία ἑνὸς κλειστοῦ συστήματος, ὣς τὰ ἐμβόλια καὶ τὰ ἁπλὰ χαπάκια ἢ τὰ ἀεροπλάνα ποὺ πέφτουν. Ὅπως κάθε ἐξειδίκευση, ἔτσι καὶ ἡ ἐπιστήμη ὁδηγεῖ εὔκολα στὴν τυραννία. Ἐγὼ ξέρω τὸ α, ἐσὺ ὄχι, ἐξαρτᾶσαι ἀπὸ μένα, τὰ ὑπόλοιπα εἶναι γνωστά.

      Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι καὶ μόνο τὴν Ἐκκλησία νὰ πείραζε, αὐτὸ εἶναι ἀρκετὸ γιὰ Χριστιανό. Δὲν πείραξε μόνο αὐτήν, πείραξε καὶ τὰ ἄλλα ὅμως. Τὰ ράσα δὲν κάνουν τὸν παπά, παρὰ μόνο γιὰ παπά. Ἡ σοβαροφάνεια δὲν ἀποτελεῖ ἔνδειξη ἱκανοτήτων, ἀκόμη κι ἂν ὁ χύμα χίπης ἄνθρωπος εἶναι ἔνδειξη ἀνικανότητας. Ἐπειδὴ ντύθηκε ὁ κοτζαμπάσης μὲ γραβάτα δὲν ἔγινε περισσότερο ἀποτελεσματικός. Καὶ μόνιμες πόλεις θὰ φτιάξει, καὶ σεξουαλικὴ ἐκπαίδευση, καὶ θὰ πουλήσει ὅ,τι δὲν πούλησε ὁ δῆθεν ἀντίπαλός του.

      Μου αρέσει!

    • Ο/Η ak19701970@gmail.com λέει:

      Συμφωνώ με κάθε σου λέξη. Το στοιχείο που ήθελα να συνεισφέρω ήταν ότι, κύριο μέλημά τους ήταν μη «κάτσει η στραβή στη βάρδιά τους» και γίνουμε Μπέργκαμο ή και ακόμα χειρότερα, μια και το δημόσιο σύστημα υγείας της Ελλάδας είναι για κλάματα. Τώρα, ευκαιρίας δοθείσης, η κυβέρνηση (και όχι μόνο η δική μας) προσπάθησε και προσπαθεί να περάσει πράγματα που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν πολύ δύσκολο. Συνεπώς, οι απαγορεύσεις μετακινήσεων κτλ. (ή η υπερβολική χρήση αυτών) υπηρετούν ΚΑΙ άλλους στόχους και όχι μόνο υγειονομικούς. Για τα περί Εκκλησίας κτλ. είναι ξεκάθαρα: ο χριστιανισμός στην Ελλάδα είναι υπό διωγμό. Τίποτα λιγότερο. Και αυτά περί ουδετερόθρησκου κράτους είναι κακέκτυποι, καθυστερημένοι, βλαχαδεροί απόηχοι του 18ου αιώνα της καθολικής Γαλλίας που δεν έχουν σχέση με την Ορθοδοξία του ελληνικού χώρου.

      Μου αρέσει!

  7. Ο/Η Ν λέει:

    Πφ
    Τώρα που το ξανασκέφτηκες αποστασιοποιείσαι κι εσύ απ τη ν πρόβλεψη και λες δεν ξέρω.Ε μπούρδες λέει.Άλλα μπορεί να τα πετυχαίνει, αυτό όχι κι ο χαρακτηρισμός που έκανα εξαρχής ήταν πιο πετυχημένος απ όσο φανταζόμουν.
    Κι επειδή αναγκάζομαι να ξανακοιτάω το γραπτό του και μου ανεβαίνει ξανά το αίμα στο κεφάλι με τον προνομιούχο γραφιά ας ενημερωθεί οτι η δήθεν ανεξάρτητη Ιαπωνία – για την οποία σε ανύπτοπτο χρόνο αλλα εντελώς πρόσφατα έχω εκφραστεί θετικά – έχει εδώ και τώρα 55,000 US troops stationed in και πληρώνει και κάτι δις νταβατζιλίκι σ αυτούς που της ρίξαν πυρηνικά.Και την δυσανεξία της στους ξένους δεν την ειχε ξανακούσει ε;…
    Γίναμε όλοι πολύ σπουδαίοι και βρίζουμε την Ελλάδα.Οχι κριτικάρουμε.Βρίζουμε.Όχι είπα προφορικά μια κουβέντα.Τα γράφουμε.Διανοούμενος ε!Ε λοιπόν για μένα όλοι αυτοί ας δείξουν μια ελάχιστη συνέπεια κι ας μας αδειάσουν τη γωνιά.Κανέναν δεν κρατάει με το ζόρι η Ελλάδα κι όποιος δεν την υπερασπίζεται αλλα την υπονομεύει ας πάει να βρεί καλύτερα εκεί που δεν έχει Ελληνάρες,που δεν είναι φασιστική, κομμουνιστική,πολύ ιουδαιοχριστιανική,πολύ ψευτορωμέικη κι ότι του φανεί του καθενός.
    Και μη που πείς τίποτα για ερείπια και τέτοια όπως προχτές.Ούτε καν.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Δὲν νομίζω ὅτι ὁ Κουτσουρέλης λέει πὼς ξέρει ὅτι τὰ πράγματα θὰ φτάσουν στὴν ἀπόλυτη γελοιοποίηση τῆς ἐπιστήμης. Πρὸς τὸ παρόν (νομίζω ὅτι λέει) ὅμως χάνει κύρος. Αὐτὸ εἶναι ὁλόσωστο. Οὔτε ἐγὼ λέω ὅτι σίγουρα θὰ χάσει τὴν ἀξιοπιστία της. Ὅσο συνεχίζει μὲ τὰ χωρὶς πρακτικὸ ἀποτέλεσμα ἤξεις ἀφίξεις, τόσο θὰ χάνει κύρος, ἀξιοπιστία, καὶ θὰ γελοιοποιεῖται.

      Δηλαδή, λὲς ὅτι οἱ Ἰάπωνες ἔχουν δυσανεξία στοὺς ξένους ἐπειδὴ ἔχουν ἀμερικάνικο στρατό; Ἂν τὸ λές, σφάλλεις. Τὸ πρόβλημά τους εἶναι ἐδῶ καὶ τώρα ὁ ἱὸς ποὺ θὰ φέρουν οἱ τουρίστες, ὄχι τὸ κόμπλεξ τοῦ ἡττημένου. Δὲν θὰ πήγαιναν μόνο Ἀμερικάνοι τουρίστες στοὺς Ὀλυμπιακούς. Θὰ πήγαιναν καὶ «σύμμαχοι» (Γερμανοί, Ἰταλοί). Νομίζω εἶναι σαφές.

      Λοιπόν, θέλεις κριτήρια «κριτικῆς» ἢ «βρισιᾶς» γιὰ τὴν Ἑλλάδα. Νομίζω ὅτι μπερδεύεσαι εὔκολα ἀπὸ τὸ ὕφος ξεχνώντας τὸ περιεχόμενο. Ὑπάρχει ἡ ἐθνικὴ ἀπελπισία καὶ χλεύη, ὑπάρχει καὶ ἡ ἀντεθνικὴ χλεύη. Τὸ ὅτι μπορεῖ νὰ μοιάζουν στὸ ὕφος αὐτὰ τὰ δύο δὲν σημαίνει τίποτα. Μιὰ ἀναδρομὴ στὸ τί γράφει καὶ τί προτείνει καθένας, σοῦ λύνει τὸ πρόβλημα. Ὄχι ὅταν διαβάζεις κάποιον γιὰ πρώτη φορά.
      Τὸ νὰ πεῖς τὰ μύρια ὅσα κατὰ τῶν Ἑλλήνων ἐπειδὴ ψηφίζουν αὐτοὺς ποὺ τὸ 2010 μᾶς κύτταζαν ὡς ἐκπρόσωποι τῶν μεγάλων δυνάμεων καὶ ζητοῦσαν λεφτά, δὲν εἶναι «ἀνθελληνισμός».
      Ἄλλωστε κι ἐσὺ ποὺ νευριάζεις μὲ ἕλληνες Ἀνθέλληνες ἔχεις ἀποδεχτεῖ (ἀπὸ ἀνάγκη ἢ μή, μοῦ εἶναι ἀδιάφορο) τὸ ἀφήγημα τοῦ 2010 τῶν ξένων καὶ γερμαναράδων γιὰ τοὺς τεμπέληδες Ἕλληνες ποὺ τρῶγαν δάνεια καὶ ζοῦσαν (μόνο αὐτοί, αἴ;;;) πάνω ἀπὸ τὶς δυνατότητές τους, καὶ εἶχαν τοὺς ἀπεσταλμένους τους (ΠΑΣΟΚ_ΝΔ 2010 κ.ἑ.: αὐτοὶ ποὺ ἔπαιρναν δάνεια πρὸ τοῦ 2010, μετὰ τὸ 2010 τὸ ἔπαιζαν τιμητὲς τῶν «τεμπέληδων Ἑλλήνων», κι ἐσὺ τὸ θεωρεῖς ἐντάξει) καὶ γι’ αὐτὸ λές: «ἔ, Μητσοτάκης, τί νὰ κάνουμε». Πῶς λοιπὸν ἀγανακτεῖς μὲ τὴν (ἀδιαφόρως ὕφους) ἐπίκριση πρὸς τοὺς Ἕλληνες ποὺ ψηφίζουν μητσοτάκη καὶ λοιπούς (ἴδιοι εἶναι, τό ‘παμε 100 φορές, καὶ θὰ στὸ ξαναλέω μέχρι νὰ καταλάβεις τὰ μέτρα ποὺ ἔλαβαν, ἰδεολογικὰ καὶ οἰκονομικά);;
      Τὸ ὅτι εἴμαστε χάλια, εἴμαστε, κι αὐτὸ ὄχι γιατὶ γίναμε τάχα χειρότεροι τῶν Βουλγάρων, ἀλλὰ γιατὶ ὅλο τὸ παραμύθι (ἀπὸ Κοραῆ ὣς 2010) ἔλεγε πὼς εἴμαστε Δυτικοὶ καὶ ἴσοι μὲ αὐτοὺς καὶ ξαφνικὰ φάγαμε σφαλιάρα καὶ (ὅσοι πιστεύανε στὸ παραμύθι: ἡ συντριπτικὴ πλειονότητα τῶν διακοποδανειοελλήνων καὶ τῶν «κάνω μήνα τοῦ μέλιτος στὸ Παρίσι» καί καί καί) πάθαμε σόκ. Τὸ ὅτι ὁ Σύριζα ἦταν ὁ Σύριζα, δὲν σημαίνει ὅτι οἱ ἄλλοι δὲν ἦταν οἱ ἄλλοι (ἀπαίσιοι ἐξίσου).
      Αἴ, ἂς πάθουν.

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s