«Ὅ,τι εἶναι καινούργιο…»

Ἡ καινουργιοεπιχειρηματολογία. Εἶναι καλὸ ἢ κακὸ τὸ Καινούργιο στὴ ζωή μας; Καὶ ἄλλες τέτοιες «σοβαρὲς συζητήσεις».

«Χρησιμοποιήσαμε μπετόν – σκυρόδεμα στα ελληνικά – επειδή θέλαμε να δημιουργήσουμε μια ουδέτερη επιφάνεια

Ἡ οὐδετερότητα τῆς Νεοτερικότητας μᾶς ἔφαγε. Μεγάλη λατρεία εἶχαν οἱ ἀρχαῖοι Ἀθηναῖοι γιὰ αὐτὴν τὴν οὐδετερότητα. Γι’ αὐτὸ ἔβαφαν τὰ μάρμαρα καὶ γαλάζιο τὸ ταβάνι τοῦ Παρθενώνα. Γιὰ λόγους οὐδετεροτητας μᾶλλον!

«Εννοείται ότι ξέραμε ότι θα προκαλέσει εντύπωση οτιδήποτε είναι καινούργιο

Ἐδῶ ἔχουμε τὸ κρύψιμο πίσω ἀπὸ τὸν συντηρητισμὸ τοῦ πόπολου, ποὺ δὲν ἀντέχει τὰ καινούργια πράγματα γενικῶς. Καὶ ἀορίστως.

Ὅταν τοῦ λένε ὅτι δὲν ἀντέδρασε μόνο τὸ ἀργόσχολο πόπολο τοῦ Διαδικτύου ἀλλὰ καὶ διεθνεῖς ὀργανισμοί, ἀπαντᾶ μὲ «ἀνεξαρτησιασμό»:

«Κάθε κράτος στην Ευρώπη, εφόσον δεν είναι προτεκτοράτο άλλων κρατών, έχει τις υπηρεσίες του, τους θεσμούς του κι έχει δημοκρατικό καθεστώς, τα του οίκου του τα αναλαμβάνει το ίδιο κι έχει και τις ευθύνες«

Ξεχειλίζουμε ἀπὸ ἀνεξαρτησία, ναί. Κανεὶς σχολιασμὸς τῶν θέσεων τῶν «ξένων» ἐπιστημόνων. Λέτε νὰ εἶναι κακοί;

Τὸ ἐπιχείρημα τοῦ πόπολου ποὺ τσατάρει στὰ ΜΚΔ καὶ λέγει πολλὰ ἀνεύθυνα, λὲς καὶ ζοῦμε στὸ 1960, ποὺ ἔβλεπες μορφωμένους μὲ τὰ κυάλια:

«Πάρα πολύ στο Διαδίκτυο, που παρέχει μια ευκολία σήμερα στην έκφραση γνώμης χωρίς πολύ κόπο. Ο,τι απαιτεί κόπο είναι για τους λιγότερους

Τὸ ἐπιχείρημα τοῦ «γούστου»:

«Αν οι αντιρρήσεις περιορίζονταν στην ξεκάθαρη δήλωση ότι δεν τους αρέσει το αποτέλεσμα κι ότι προσβάλλει αισθητικά την ευαισθησία τους, θα το σεβόμασταν

Τί πάει νὰ πεῖ γοῦστο φαίνεται μὲ τὶς διαφορετικὲς αἰσθητικὲς ἀντιλήψεις τῶν Ἀρχαίων καὶ τῶν σύγχρονων ἀρχιτεκτόνων.

Πηγή

Ἀλλὰ τώρα μιλᾶμε γιὰ τὸν ἄνθρωπο ποὺ ἔδωσε τὰ ἀρχαιολογικὰ φῶτα του στὸν Γαβρᾶ: «

«Πελεκούσαν τα πρόσωπα στις μετόπες»του Μανόλη Κορρέ, Ελευθεροτυπία, 31/7/2009Προ ετών, ο αναστηλωτής του Παρθενώνα Μανόλης Κορρές μετέφερε συζητώντας με τον Κώστα Γαβρά τη βεβαιότητα των αρχαιολόγων, όπως προέκυψε από την επιστημονική παρατήρησή τους, ότι ανθρώπινο χέρι, και των χριστιανών, κατέστρεψε το μνημείο.»

Τί φῶτα ἦταν αὐτά, πράσινα, κόκκινα, κίτρινα, δὲν ξέρω. Πάντως, ὁ σκηνοθέτης αὐτοσχεδίασε, μὲ καλόγερους (εἶχε ἡ Ἀθήνα μοναστήρια τότε;) ποὺ κατέστρεφαν.

This entry was posted in Ελλάδα. Bookmark the permalink.

1 Response to «Ὅ,τι εἶναι καινούργιο…»

  1. Ο/Η ak19701970@gmail.com λέει:

    Πάντως, οι επίσημες απαντήσεις του ΥΠ.ΠΟΛ., συμπεριλαμβανομένης και της πιο πρόσφατης και εκτεταμένης κατά του άρθρου της Liberation, δεν συμβαδίζει με αυτά που λέει ο Κορρές, αν και τον επικαλείται μερικές φορές. Η επιχειρηματολογία του ΥΠ.ΠΟΛ. είναι συγκεκριμένη, εκτενής, σημείο προς σημείο και με στοιχεία. Δεν έχω γνώσεις για να κρίνω αλλά ίσως θα έπρεπε να το ψάξετε περισσότερο.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s