Ὁ Φίκος

δὲν μπορεῖ τὴν Καλῶν Τεχνῶν ἀλλὰ δὲν μπορεῖ καὶ τὰ κοστούμια στὶς ἁγιογραφίες. Νομίζω, ὅτι κάνει λάθος.

Εἶναι ὅτι δὲν καταλαβαίνουν ὅτι ἡ κοσμικὴ βυζαντινὴ ζωγραφικὴ ἐξαερώθηκε καὶ μόνο λιγοστὰ δείγματά της ἀπέμειναν. Δεῖτε π.χ. τὸν Ἰουστινιανὸ Β’ στὸν Ἅγιο Δημήτριο, τοὺς αὐτοκράτορες στὴν Ἁγία Σοφία, τίποτε εἰκονογραφημένες Ἰλιάδες τοῦ 5ου αἰώνα, καὶ χειρόγραφα τοῦ Σκυλίτζη. Ἔτσι, ἡ ἑλληνιστικὴ τέχνη εἶναι ἁπλῶς ἕνα ἀμήχανο πισωγύρισμα.

Εἶναι κι ὅτι δὲν καταλαβαίνουν ὅτι ἡ ἐξέλιξη ἔχει κάποιες προϋποθέσεις. Ἐξέλιξη τῆς ἁγιογραφίας ὑπῆρξε ἐπὶ Βυζαντίου. Δὲν εἶναι ἡ συντηρητικὴ Ἐκκλησία ποὺ ἐπηρεάζει τὴν κοινωνία -ὅπως λέει ὁ Φίκος-, ἀλλὰ τὸ ἀντίθετο: ἡ ἀδιαφορία τῆς κοινωνίας εἶναι αὐτὴ ποὺ κάνει (καὶ πολὺ σωστά) τὴν Ἐκκλησία νὰ ἀρνεῖται τὴν ἐξέλιξη.

This entry was posted in Χωρίς κατηγορία. Bookmark the permalink.

3 Responses to Ὁ Φίκος

  1. Ο/Η Δ. Μ. λέει:

    Πάλι φταίει η Εκκλησία;

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η ak19701970@gmail.com λέει:

    Θα θέσω μια διαφορετική ερώτηση: ποιος νιώθει/έχει την ανάγκη για «εξέλιξη» στην αγιογραφία; Ο ίδιος ο καλλιτέχνης ή η Εκκλησία ως οργανισμός; Εάν ο πρώτος, δεν μας απασχολεί καθόλου. Μπορεί να βρει άλλη διέξοδο να διοχετεύσει την καλλιτεχνική του έμπνευση. Εάν η δεύτερη, τότε και ο δρόμος και η κατεύθυνση και οι μορφές θα βρεθούν.

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s