ἀφηγήματα

Ὅπως ἀπὸ τὸ «Καὶ ἕνας μόνο 97χρονος νὰ σωθεῖ ἀξίζει τὸ πιὸ αὐστηρὸ λοκντάουν» περάσαμε στὸ «Δὲ βαριέσαι, λίγοι νεκροὶ μέσα σὲ ἕνα ἑκατομμύριο», ὅπου οἱ μεμονωμένες ζωὲς γεμίζουν ἄπειρη ἀξία καὶ μετὰ τὴν χάνουν ταχυδακτυλουργικά (ὁ Ὠφελιμισμὸς ἀνώτερος τῆς θεοποιημένης ἀτομικῆς ἐπιβίωσης), ἔτσι κι ἀπὸ τὸ «ξαναπαίρνουμε τὴ ζωή μας» καὶ «ἐπιστροφὴ στὴν κανονικότητα» (χωρὶς μάσκες, ἐμβόλιο, καὶ φόβο θανάτου) περάσαμε στὰ «ναί, κολλᾶνε καὶ πεθαίνουν, ἀλλὰ κολλᾶνε καὶ πεθαίνουν λιγότερο». Οἱ φορὲς ποὺ διαβάζουμε ὅτι διπλὰ ἐμβολιασμένοι κόλλησαν καὶ πέθαναν (π.χ. στὴν Ἀγγλία, Ἰσραήλ, Ἑλλάδα) πληθαίνουν, καὶ θὰ πληθαίνουν περισσότερο. Δὲν ξέρω κατὰ πόσο ἕνας ἀνεμβολίαστος γέρος (ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ ἐμβολιαστεῖ, ὅπως τὸν φέρνουν γιὰ παράδειγμα ἀνεμβολίαστων νοσοκόμων ποὺ «θὰ τὸν σκοτώσουν») θὰ πεθαίνει «λιγότερο» (σὰν τὸ λίγο ἔγκυος) ὄντας μέσα σὲ ἕνα σπίτι ἀσυμπτωματικῶν ἐμβολιασμένων συγγενῶν ἢ σὲ ἕνα γηροκομεῖο πολλῶν ἀσυμπτωματικῶν ἐμβολιασμένων νοσοκόμων.

Ὅπως δηλαδὴ οἱ καθεστωτικὲς ἀφηγήσεις πέφτουν σὲ ὅλο καὶ πιὸ χαμηλὲς προσδοκίες (ἀπὸ τὸ καμμιὰ ζωὴ νὰ μὴ χαθεῖ στὸ δὲν πειράζει καὶ λίγες παρενέργειες κοκ), στὸ τέλος ἴσως ποῦνε ὅτι ὁ κορωνοϊὸς εἶναι κάτι ποὺ γιὰ τοὺς γέρους εἶναι ἀρκετὰ θανατηφόρα γρίππη καὶ γιὰ τοὺς κάτω τῶν 50 εἶναι κάτι ποὺ ἴσως νὰ μὴν καταλάβουν ὅτι πέρασαν (ὅπως ἔλεγαν κάποιοι εἰδικοὶ ἀρχικά). Ἴσως θὰ φέρουν δηλαδὴ στὸ προσκήνιο τὴν τερατώδη διαφορὰ IFR μεταξὺ «νέων» καὶ «γέρων» γιὰ «νὰ τὸ πάρουμε ἀπόφαση» ὅτι «αἴ, κάποιοι θὰ πεθαίνουν, σιγὰ τὸ πράμα». Περάσαμε βέβαια μιὰ περίοδο πιθανολογιῶν, π.χ. ὅτι μὲ τὸ ἐμβόλιο πεθαίνεις μία στὶς τόσες ἐνῶ μὲ κορωνοϊὸ ἢ ἀπὸ ἐπίθεση μὲ καρχαρία πεθαίνεις μία στὶς ἄλλες τόσες -λὲς καὶ τὰ μῆλα (νὰ ἀρρωστήσεις καὶ νὰ πεθάνεις) συγκρίνονται μὲ τὰ πορτοκάλια (νὰ μὴν εἶσαι ἄρρωστος καὶ νὰ πεθάνεις λόγῳ ἐμβολισμοῦ). Τὰ ἀφηγήματα ἄλλαξαν (ἀνάλογα μὲ τὶς περιστάσεις) ἀκόμη καὶ γιὰ τὶς ἐπιταγὲς τῆς Ἐπιστήμης ὅπως π.χ. τὸ πότε θεωρεῖται δοκιμαστικὸ ἕνα ἔμβόλιο καὶ πότε ὄχι. Οἱ λαϊκοὶ ἐκλαϊκευτὲς τοῦ καθεστῶτος ποὺ εἰρωνεύονται τοὺς «μὴ εἰδικοὺς» θεωροῦν ὅτι τὸ ἐμβόλιο εἶναι ἦδη τεσταρισμένο, δοκιμασμένο, μὲ ἄλλα λόγια ὅτι εἶναι κουτὸ κι ἀντιεπιστημονικὸ νὰ περιμένουμε τὴν ἔγκρισή του (ἡ ὁποία ἀπαιτεῖ νέα στοιχεῖα κ.λπ. ἀπὸ τὴν Ε.Ε. καὶ ἄλλους) τὸ 2023. «Ἔλα μωρέ, τώρα» λένε, ἐνῶ πρὶν τὸ ἀφήγημα ἦταν «οὔτε ἕνα γιῶτα δὲν θὰ ἀλλάξει ἀπὸ τὴ διαδικασία ποὺ ζητᾶ ἡ Ἐπιστήμη».

Πάντως, ἡ «Ἐλευθερία» αὐτὸ ποὺ φαντάζονταν οἱ ἀγοραστὲς καὶ διαφήμιζαν οἱ πωλητὲς ἦταν: πετᾶμε μάσκες, δὲν φοβόμαστε μὴν κολλήσουμε/πεθάνουμε, κάνουμε ὅ,τι καὶ πρίν («κι ἐσεῖς ψοφῆστε γιατὶ δὲν ἔχετε κοινωνικὴ εὐθύνη»). Γιατὶ τὸ προβαλλόμενο μελὼ τῶν καθεστωτικῶν ἦταν μὲ αὐτοὺς ποὺ δὲν μποροῦν νὰ ἐμβολιαστοῦν καί, ἔτσι, τοὺς κολλᾶν ἐκεῖνοι οἱ ἀσυνείδητοι ποὺ δὲν θέλουν νὰ ἐμβολιαστοῦν -ἄρα, ἂν ἐμβολιαζόταν ὅλοι οἱ δυνάμενοι νὰ ἐμβολιαστοῦν τότε θὰ γυρίσουμε πίσω στὰ παραδεισένια χρόνια καὶ χωρὶς νεκροὺς γέρους. Ἀντιθέτως, στὴν πραγματικότητα θὰ πρέπει νὰ φορᾶμε πάλι μάσκα, ἀκόμη καὶ σὲ κάποιους ἀνοικτοὺς χώρους (π.χ. γήπεδα), καὶ (ὅπως τὸ ζήτησε ὁ ΠΘ) αὐτοελέγχους. (Γιατί; Ἀφοῦ «οὔτε πεθαίνουν» οὔτε θὰ ἔχουν πολλὲς ἐπαφὲς μὲ τοὺς λεπροὺς σὲ μαγαζιὰ καί, συντόμως, σὲ ἐργασία.)

Αὐτὴ ἡ ἀνομολόγητη φοβία εἶναι ποὺ βγάζει ὅλη τὴ λύσσα τους καὶ τοὺς κάνει νὰ ζητᾶν ἀπολύσεις, νὰ ξερνᾶνε ψηλομυτοσύνη καὶ ὕφος ἀπὸ PhD καὶ πάνω. Ὅταν ὑποψιάζεσαι ὅτι ὁ Ἐχθρὸς ἔχει δίκαιο ἢ ὅτι τὰ πλεονεκτήματά σου δὲν εἶναι ὅπως τὰ περίμενες. Ἅμα ἡ μάσκα ἦταν τὸ ἐμβόλιο πρὶν τὸ ἐμβόλιο, τώρα ἔχουμε μάσκα καὶ ἐμβόλιο. Γιατὶ ἡ πιθανότητα ὅσο καὶ μικρὴ νὰ εἶναι πάλι ὑπάρχει, δὲν εἶναι ὅπως πρὸ κορωνοϊοῦ. Μπορεῖ νὰ τὴν πατήσεις -ὄχι ὅπως παλιά, ποὺ τρώγατε ἀμέριμνοι καὶ σχεδὸν ἀγκαζὲ ἀπὸ τὸ ἴδιο τασάκι τὰ στραγάλια. Μπορεῖ νὰ βολεύει ὅτι πάλι θὰ φταῖνε οἱ ἀνεμβολίαστοι, ὡστόσο τὸ θὰ γίνει μέσα σὲ κλειστοὺς χώρους ἐμβολιασμένων θὰ τὸ δοῦμε τὸ χειμώνα. Προσθέστε καὶ τὴν δημοσιοϋπαλληλοποίηση τῶν σερβιτόρων, μὲ τὸ δικαίωμά τους νὰ κυττᾶν ταυτότητες καὶ ἰατρικὰ ἔγγραφα, ἢ τὰ μπουζούκια καὶ μπὰρ γιὰ καθήμενους μόνο. Ἡ ἴδια ἀνομολόγητη φοβία εἶναι ποὺ τοὺς κάνει νὰ λένε πεισματάρικα πὼς ἐμβολιάστηκαν «γιὰ τὸ κοινὸ καλό»* (ἐνῶ ἦταν μόνο γιὰ νὰ μὴν πεθάνουν οἱ ἴδιοι) -καὶ ποὺ παραλλάσσεται σὲ «ἐμεῖς πήραμε τὸ ρίσκο μας, ἐσεῖς;» λὲς καὶ τοὺς ἔβαλε κανεὶς τὸ πιστόλι στὸν κρόταφο νὰ ἐμβολιαστοῦν ἢ λὲς καὶ πίστευαν τὶς προειδοποιήσεις τῶν ἀντιεμβολιαστῶν γιὰ τὸ ἐμβόλιο.

Στὴν ἔσχατη, οἱ κακίες καὶ τὰ λοιπὰ κομπλεξικὰ δὲν ἔχουν νόημα, ἀφοῦ ὑποτίθεται ὅτι ὥς τὸν Ὀκτώβριο, ἄντε τὸν Δεκέμβριο οἱ λεπροὶ ἐγκληματίες θὰ σαρωθοῦν ἀπὸ τὴ μετάλλαξη Δ. Λίγη ὑπομονή.

* Ἐντάξει, εἶναι ἐξαιρετικὰ ἀστεῖο νὰ μιλᾶνε οἱ Ἀριστεροὶ καὶ οἱ φιλελέδες γιὰ τὴν Κοινωνία πρὸς τὴν ὁποία ὀφείλει κανεὶς νὰ φέρεται μὲ σεβασμό. Οἱ μὲν φιλελέδες ἕως χτὲς ἔλεγαν ὅτι δὲν ὑπάρχει κοινωνία καὶ ὅλα αὐτὰ εἶναι ὑποστασιοποιήσεις. Οἱ δὲ Ἀριστεροὶ ὅμοιοι τῶν Ναζὶ θεοποιοῦσαν τὴν Κοινωνία ὡς ἐργαλεῖο γιὰ νὰ ἐκτελοῦν κόσμο καὶ κοσμάκη ἢ (στὴν Ἑλλάδα) νὰ ψάχνουν γιὰ ἐχθροὺς τοῦ Λαοῦ. Σὲ κάθε περίπτωση, ὅταν γιὰ τὶς παρενέργειες κανεὶς «μεγάλος» δὲν παραιτεῖται πουθενὰ στὸν κόσμο ἢ δὲν ἀναλαμβάνει τὴν εὐθύνη ἢ δὲν ἀπολύεται, εἶναι ἄκομψο νὰ ζητεῖται ἀτομικὴ εὐθύνη ἀπὸ τὸν τελευταῖο τροχὸ τῆς ἁμάξης, τὸν ἁπλὸ πολίτη. Λίγη ντροπὴ δὲν βλάπτει.

This entry was posted in Χωρίς κατηγορία. Bookmark the permalink.

4 Responses to ἀφηγήματα

  1. Ο/Η bfo λέει:

    > Οἱ φορὲς ποὺ διαβάζουμε ὅτι διπλὰ ἐμβολιασμένοι κόλλησαν καὶ πέθαναν (π.χ. στὴν Ἀγγλία, Ἰσραήλ, Ἑλλάδα) πληθαίνουν, καὶ θὰ πληθαίνουν περισσότερο.

    To περίεργο όμως θα ήταν να μειώνονται, δεδομένου ότι αν έχουν σταθερό ποσοστό (ένας στους Χ) δεν μπορεί παρά να πληθαίνουν όσοι πληθαίνουν οι εμβολιασμοί.

    Αυτό δεν σημαίνει ότι πολύ περισσότεροι διπλα εμβολιασμένοι δεν θα την σκαπουλάρουν, ενώ π.χ. θα έπαιρναν τον πούλο από covid σε αναλογίες ίδιες με αυτές πριν τα εμβόλια.

    Βασικά το παράπονο που βλέπω είναι «το εμβόλιο δεν είναι 100% ασφαλές». Ναι, αλλά κανένα εμβόλιο δεν υπήρξε ποτέ 100% ασφαλές, ούτε τα συνηθισμένα παιδικά. Ούτε καν το μάσημα είναι 100% ασφαλές, χιλιάδες πνίγονται τρώγοντας κάθε χρόνο.

    Για 95% επιτυχία βαθμό επιτυχίας των καλύτερων εμβολίων έλεγαν (που και αυτό υπερβολικό μάρκετινγκ φαίνονταν), άρα γιατί να μην ακούμε να πεθαίνει από covid ένα μέρος του 5% των εμβολιασμένων που αντιστοιχεί στη μη-επιτυχία όταν κολλήσει;

    Αυτά που θα ήταν σοβαρότερες ενστάσεις θα είναι:

    (α) το εμβόλιο έγινε στο πόδι, σε ρυθμούς πρωτάκουστους

    (Από την άλλη, μπορεί να πεί κάποιος ότι και άλλα για άλλες ασθένειες θα γίνονταν σε τέτοιους ρυθμούς, αλλά η «γραφειοκρατία» απαιτεί υπερβολικούς ελέγχους και καθυστερούν ή δεν έχουν αντίστοιχο οικονομικό ενδιαφέρον (και άφθονη κρατική χρηματοδότηση στις εταιρίες) ώστε να πέσει σπρώξιμο για γρηγορότερη κυκλοφορία)

    Πιο σημαντική νομίζω είναι μια δεύτερη ένσταση:

    (β) ότι δεν μας δίνουν σοβαρούς αριθμούς, δεν κάνουν συστηματικές μετρήσεις, κλπ και δεν τα παρουσιάζουν όλα ανοιχτά για να κρίνουμε μόνοι μας αν παίζει. Και οτι παίζει και ψου ψου από τη μια χώρα για το εμβόλιο της άλλης κλπ (π.χ. το Άστρα έφαγε φάψιμο λόγω βρεταννίας) και αντίστοιχα ηλίθιοι ισχυρισμοί για τα «δικά μας» εμβόλια (ότι και καλά έχει «95% επιτυχία», χωρίς να ξέρουμε τι και πως μέτρησαν, ή όταν γνωρίζουμε να είναι μεθοδολογικά λάθος).

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      «To περίεργο όμως θα ήταν να μειώνονται, »

      Αὐτό ἔλεγαν, ὅτι χτίζεις τεῖχος ἀνοσίας. Ὅτι ἐμβολιαστήκαμε καὶ γυρνᾶμε μὲ κάποιες ψευτοπροφυλάξεις (μάσκες) σὲ κανονικὴ ζωή, χωρὶς θανάτους κ.λπ. Περιμένω νὰ δῶ πότε θὰ βγεῖ κάποιος ἀνευθυνοϋπεύθυνος καὶ θὰ πεῖ ὅτι αὐτὰ δὲν ἰσχύουν.

      «Αυτό δεν σημαίνει ότι πολύ περισσότεροι διπλα εμβολιασμένοι δεν θα την σκαπουλάρουν, ενώ π.χ. θα έπαιρναν τον πούλο από covid σε αναλογίες ίδιες με αυτές πριν τα εμβόλια. »

      Τὸ IFR καὶ μάλιστα ἀνὰ ἡλικία (οἱ διαφορές τους) σημαίνει ὅτι ἄνθρωποι ποὺ δὲν θὰ ἔπαιρναν τὸν ποῦλο ἀπὸ τὸν κορωνοϊό, τὸν πῆραν ἀπὸ τὸ ἐμβόλιο. Τὸ σούμα IFR εἶναι ἕνα 2-3% (κι ἄν), ἑπομένως βάζεις τὸ ἄλλο 97% νὰ μπεῖ σὲ κίνδυνο γιὰ κάτι γιὰ τὸ ὁποῖο εἴτε δὲ θὰ ἀρρώσταινε (ἂν κόλλαγε) εἴτε δὲν θὰ πέθαινε (ἂν ἀρρώσταινε).

      «Ναι, αλλά κανένα εμβόλιο δεν υπήρξε ποτέ 100% ασφαλές, ούτε τα συνηθισμένα παιδικά.»

      Δὲν ξέρω κανέναν ποὺ νὰ ἔπαθε ὅ,τι ἔπαθαν ὐγειεῖς ἐνήλικες μὲ τὰ νέα ἐμβόλια. Νομίζεις ὅτι ἂν πέθαιναν ἔτσι τυχαῖα τὰ μωρὰ παιδιὰ δὲν θὰ γινόταν χαμὸς καὶ πανικός; Δὲν πεθαίνουν (τόσα ὥστε νὰ γίνει πανικός), ἁπλά. Μόνο στὴν Ε.Ε. (χτὲς προχτὲς διάβασα ὅτι οἱ μισοὶ μόνο ἐμβολιάστηκαν στὴν Ε.Ε.) ὑπάρχουν 1,5 ἑκατομμύρια δηλωμένες παρενέργειες, ἀπὸ τὶς ὁποῖες οἱ μισὲς εἶναι σοβαρές.

      «γιατί να μην ακούμε να πεθαίνει από covid ένα μέρος του 5% των εμβολιασμένων που αντιστοιχεί στη μη-επιτυχία όταν κολλήσει;»
      Ξέρω γώ;, Ὅταν σοῦ λένε οἱ Ἄγγλοι ὅτι οἱ μισοὶ θάνατοι εἶναι ἐμβολιασμένων, ἰσχύει αὐτὸ τὸ περίφημο 5%; Καὶ πῶς βγῆκε αὐτό; Στὶς πρῶτες δοκιμὲς τοὺς πέθαναν μόνο 2 σὲ κάποιες χιλιάδες (τῆς Πφάιζερ). Κάτσε νὰ δοῦμε καὶ πόσο διαρκεῖ (ἄγνωστο) τὸ ἐμβόλιο.

      «δεν μας δίνουν σοβαρούς αριθμούς, δεν κάνουν συστηματικές μετρήσεις, κλπ και δεν τα παρουσιάζουν όλα ανοιχτά για να κρίνουμε μόνοι μας αν παίζει. »

      Γιατί, σάμπως ξέρουν; Νά, ἐννοῶ τὴ Μύκονο, ὅπου 85% εἶναι ἐμβολιασμένοι, οἱ τουρίστες μὲ τέστ, τὰ πλοῖα γιὰ τὰ νησιὰ μόνο μὲ τέστ, κι ὅμως γέμισαν κρούσματα, ἔγινε μίνι-λοκντάουν (χωρὶς χοροὺς καὶ τὰμ τὰμ) καὶ ὅλοι πάθαν ὅλοι σόκ. Ἀφοῦ ὑποτίθεται ὅτι τὰ ξέραμε ὡς κοινωνία, ὡς ἑκατομμύρια καταναλωτῶν π.χ. ὅτι «δὲν εἶναι 100% ἀσφαλές», ὅτι «καὶ πάλι μπορεῖς νὰ κολλήσεις» κι ἄρα χαλαρά -στὴν πράγματικότητα τίποτα δὲν ξέρανε. Ἡ κρατούσα ἀφήγηση ἀλλάζει λοιπόν, κατεβάζοντας τὸν πήχυ. Αὐτὸ λέω.

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η bfo λέει:

    > Περάσαμε βέβαια μιὰ περίοδο πιθανολογιῶν, π.χ. ὅτι μὲ τὸ ἐμβόλιο πεθαίνεις μία στὶς τόσες ἐνῶ μὲ κορωνοϊὸ ἢ ἀπὸ ἐπίθεση μὲ καρχαρία πεθαίνεις μία στὶς ἄλλες τόσες -λὲς καὶ τὰ μῆλα (νὰ ἀρρωστήσεις καὶ νὰ πεθάνεις) συγκρίνονται μὲ τὰ πορτοκάλια (νὰ μὴν εἶσαι ἄρρωστος καὶ νὰ πεθάνεις λόγῳ ἐμβολισμοῦ).

    Μια χαρά συγκρίνονται, γιατί αυτός που «δεν είναι άρρωστος» δεν έχει κάποιο συμβόλαιο ότι δεν θα αρρωστήσει.

    Οπότε η σύγκριση αφορά το πόσοι αναλογικά αρρωσταίνουν και πόσοι από αυτούς πεθαίνουν.

    Και το εμβόλιο της πολιομυελίτιδας π.χ. σκοτώνει αρκετούς, ενώ αντίστοιχα πολιομυελίτιδα δεν πάθαιναν όλα τα παιδιά.

    Αλλά αν δεν το έκαναν στο παιδί τους επειδή «δεν είναι άρρωστο, άρα γιατί να ρισκάρει με το εμβόλιο» θα είχαμε ακόμα τα ίδια ποσοστά πολιομυελίτιδας που είχαμε στις αρχές του αιώνα…

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

    «αυτός που «δεν είναι άρρωστος» δεν έχει κάποιο συμβόλαιο ότι δεν θα αρρωστήσει.»

    Αἴ, ἅμα τὸ πᾶμε «μὴ στατιστικὰ», οὔτε αὐτὸς ποὺ ἐμβολιάστηκε ἔχει κάποιο συμβόλαιο ὅτι δὲν θὰ πεθάνει, ὡστόσο ὅλοι τριγύρω του (ἀπὸ κράτος ἕως τὸν ναζὶ στὸ facebook) ἀκριβῶς αὐτὸ τοῦ λένε («100% ἀπέθαντος»), καὶ τὸ πιστεύει καὶ γι’ αὐτὸ φέρεται σὰ ναζί. Π.χ. καὶ μόνο ὁ χαρακτηρισμὸς covid-free γιὰ νησιὰ ἕως μπουζούκια καὶ χῶρους ἑστίασης, αὐτὴ τὴν προπαγάνδα καὶ τὴν ἐκτεταμένη πίστη στὴν προπαγάνδα αὐτὴν δείχνει

    «Οπότε η σύγκριση αφορά το πόσοι αναλογικά αρρωσταίνουν και πόσοι από αυτούς πεθαίνουν.»

    Αὐτοὶ ποὺ ἂν κολλοῦσαν τότε «στατιστικὰ» δὲν θὰ ἀρρώσταιναν/πέθαιναν, τί ἀκριβῶς κερδίζουν κάνοντας ἐμβόλιο, πέρα ἀπὸ τὸ μόνο σίγουρο ὅτι δὲν ἀποκλείεται νὰ πεθάνουν (εἴτε μετὰ τὸ ἐμβόλιο εἴτε παρὰ τὸ ἐμβόλιο);

    Θεωρεῖς ὅτι οἱ παρενέργειες καὶ θάνατοι ἀπὸ τὰ παλιὰ ἐμβόλια εἶναι ἀντίστοιχοι μὲ τὸ νέο;

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s