Ὅταν οἱ γυναῖκες δὲν καταλαβαίνουν μιὰ γυναίκα

Πῶς λένε μερικὲς γιὰ κάποιους ἄντρες: «Δὲν μοῦ τὴν ἔπεσε, ἄρα εἶναι γκέι»;; Στὸ ἴδιο πνεῦμα:

Η Κασσιανή, υπηρετώντας με συνέπεια τον ναρκισσισμό της, αποτραβήχτηκε από τα εγκόσμια, έχτισε ένα μοναστήρι και αφοσιώθηκε στη συγγραφή ύμνων, ποιημάτων και τη λατρεία του Ιησού. […] Μια στερημένη γυναίκα ήταν η Κασσιανή, που κατάφερε να μετουσιώσει επιτυχώς τις ανάγκες της. Καλή και η μετουσίωση, αλλά καλύτερος ο Έρωτας. Μπρουτάλ, μασίφ και γνήσιος. Να πάτε απόψε στην εκκλησία απόψε, να ακούσετε το τροπάριο. Αξίζει ένα δάκρυ μια όμορφη και έξυπνη γυναίκα που δεν την αγκάλιασε ποτέ, κανείς. Ανθρώπινο, βαθιά ανθρώπινο.

 

Ποτὲ δὲν θὰ σταματήσουν οἱ ἄνθρωποι νὰ κρίνουν ἐξ ἰδίων τὰ ἀλλότρια. Αὐτὸ τὸ ξέρουμε, βέβαια, ὅλοι τὸ κάνουμε. Τὸ ζήτημα εἶναι νὰ τὸ περιορίζουμε ὅταν τὸ ἀντιλαμβανόμαστε.

Ἡ Κασσιανὴ «ἦταν νάρκισσος», λέει ἡ ἀρθρογράφος: Φυσικά, στὴν Ὕστερη Νεωτερικότητα, τὸ βάρος τῆς ἀπόδειξης ὅσων ὑποστηρίζουμε εἶναι αὐτὸ τοῦ πούπουλου. Παραθέτει ἡ ἀρθρογράφος γιὰ ἀπόδειξη τὰ λόγια τῆς Κασσιανῆς: «Αφού δεν έγινα βασίλισσα του εφήμερου αυτού κόσμου, θα γίνω υπήκοος της αιώνιας Βασιλείας του Χριστού«. Ὅμως, Better to reign in Hell, than serve in Heaven λέει ὁ ποιητής. Κανένας Νάρκισσος δὲν ἀνταλλάσσει  τὴν θέληση γιὰ δύναμη μὲ τὴ θέση τοῦ ὑπηρέτη. Τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ ἐγκλεισμὸς στὸ μοναστήρι ἦταν συνηθισμένο φαινόμενο τῆς ἐποχῆς δὲν τραβᾶ τὴν προσοχὴ τῆς ἀρθρογράφου, ἡ ὁποία ἀποκλείει χωρὶς συζήτηση τὴν πιθανότητα θρησκευτικοῦ ζήλου γιατὶ κρίνοντας (ἡ ἀρθρογράφος) ἐξ ἰδίων τὰ ἀλλότρια θεωρεί ἀδιανότητο νὰ κλειστεῖς στὸ μοναστήρι γιὰ λόγους ἄλλους ἀπὸ τὴν ἴντριγκα καὶ τὴν ἐξορία.

Ἦταν, ἐπίσης, «στερημένη»: Τέτοια ὀξυδερκὴ διείσδυση στὰ μυαλὰ καὶ ἀνθρώπων ποὺ ἔζησαν πρὶν ἀπὸ 12 αἰῶνες καὶ ἀνάλυση τοῦ τί θεωροῦνταν καταπίεση καὶ τί ἐλευθερία, τὴ ζηλεύουν ἀκόμη καὶ οἱ Μαρξιστές. Παίρνουμε (παίρνει ἡ ἀρθρογράφος) τὸ σημερινὸ σεξουαλικὸ πρότυπο τῆς γυναίκας, μετὰ τὸ καθιστοῦμε διαχρονικὸ πρότυπο κι ἑρμηνεία τῆς γυναικείας συμπεριφορᾶς / φύσης· στὴ συνέχεια καὶ βάσει τοῦ προτύπου αὐτοῦ, ὁρίζουμε δεσμευτικὰ γιὰ ὅλους τοὺς αἰῶνες ποὺ προηγήθηκαν καὶ θὰ ἔρθρουν τί συνιστᾶ Καταπίεση τῆς Γυναῖκας (στέρηση, συνειδητὰ ἢ μὴ ἀντιληπτή) καὶ τί Ἐλευθερία. Ἄρα, ἡ Κασσιανὴ ἦταν στερημένη, καταπιεσμένη.

Εἶναι δυνατόν, μετὰ νὰ μὴν θεωρήσει ἡ ἀρθρογράφος τὴν Κασσιανὴ ἀξιολύπητη (νὰ πᾶμε νὰ ρίξουμε ἕνα δάκρυ γιὰ χάρη της); Νὰ μὴν κλάψουμε γιὰ τὴ μαύρη ζωὴ ποὺ ἔζησε ἄθελά της ἡ κοπέλα;

Ἐγὼ λέω νὰ κλάψουμε τὶς μετεφηβικὲς ἀναλύσεις τῆς τρύπιας δεκάρας.

Τὴν Ὕστερη Ἀρχαιότητα, στὰ μέρη τῆς Κασσιανῆς, δὲν ἀκολούθησε τὸ μαῦρο σκοτάδι. Ἀλίμονο στὴν Ὕστερη Νεωτερικότητα, ὅμως, γιὰ ὅ,τι τῆς μέλλει νὰ πάθει.

Υ.Γ. Τελικά, πόσο διαφέρουν ὅσοι λένε «ἡ γυναίκα εἶναι φτιαγμένη γιὰ νὰ κάνει παιδιά, κι ἂν δὲν κάνει εἶναι γιὰ λύπηση» ἀπὸ ἐκείνους ποὺ λένε (ὅπως ἡ ἀρθρογράφος) «Ἡ γυναίκα ἀξίζει νὰ ζεῖ γιὰ νὰ πηδιέται»;

Advertisements
This entry was posted in Αναδημοσιεύσεις, Ρωμανία, θρησκεία, κοινωνία and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s